Alla inlägg den 26 december 2010

Av Ewa - 26 december 2010 14:58

Pär har åkt till sina föräldrar för att äta julmat en gång till som traditionen bjuder. I år följde dock Elin inte med. Jag satt och läste "Vyssan lull" till klockan 2 och hade ingen som helst lust att stiga upp när Pär kom in i sovrummet vid halv 11 och försiktigt körde fram Ellens nos mot min. Jag blir glad av att väckas på det viset, men jag ville inte gå upp..... Elin och jag har ätit lunch i sällskap av "Cleo" & Co. Sedan duschade jag och snart ska jag smörja in mig (jag är vansinnigt torr så här års) och sedan byta lakan i sängen. "Igelkottsklubben" är bra och det är vilsamt att lyssna till Stina Ekblads finlandssvenska. Mumin-svenska.     Elin fick en DVD-box med de fem första "Saw-filmerna" och vi ska se den första ikväll. Min astma-hosta från förra hösten är tillbaka! Jag märkte det igår när Elin och jag var på väg hem från Konsum. Det var tungt att andas, men om jag drog djupa andetag, så började jag hosta. Det kändes något bättre när jag höll handsken för munnen för att värma upp inandningsluften. Mollipecten från förra hösten var inte längre användbar, men som tur är har jag ett uttag kvar.


Fridens.

Av Ewa - 26 december 2010 14:50

Så'nt jag är rädd för. Ett allvarligt ämne igen och det är inget för fegisar och då menar jag att man inte vågar erkänna att man är rädd för det vågar aldrig fegisar!


Jag är rädd för.....


*...andra oansvariga bilförare när Pär är ute och kör längre sträckor.

*...att bli hemlös.

*...att min syn ska försämras så pass att jag blir blind.

*...att jag inte kan klara mig själv när jag blir gammal.

*...att vara beroende av någon annan pga rörelsehinder.

*...att något ska hända Pär eller Elin.

*...att Pär inte ska vilja fortsätta vara gift med mig.


Fridens.

Av Ewa - 26 december 2010 12:17

......att avocado är giftigt för gnagare t.ex marsvin och kaniner?


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards