Alla inlägg den 5 december 2010

Av Ewa - 5 december 2010 14:51

Idag är det mulet igen och nästan 1 minusgrad. Enstaka snöflingor. Sängen höll mig i ett gosigt järngrepp till halv 12. En sorts frukostlunch och sedan en långdusch med både ansiktsmask och kroppsskrubb (kolla ordet: 6 konsonanter efter varann!). Insmörjning och fotfilning. Jag tänker faktiskt ta fram block och pennor och försöka tillverka några nya motiv till julkort.


Fridens i andra advent.    

Av Ewa - 5 december 2010 14:41

Min definition av kärlek. Ganska svårt att sätta ord på, men onekligen både intressantare och roligare att skriva om än om vad jag har ätit.....


Det finns olika sortes kärlek. Den kärlek jag känner för Pär är inte densamma som jag känner för Elin som inte är densamma som jag känner för marsvinen som inte är densamma som jag känner för böcker och språk.


Alla sorters kärlek har vissa saker gemensamt: det är en positiv känsla. Den ger mig glädje och livslust. Den gör mig generös och respektfull. Den gör mig beskyddande och försvarsberedd. Den lär mig att inte ta för givet utan att uppskatta.


Fridens.   



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards