Alla inlägg den 19 december 2010

Av Ewa - 19 december 2010 15:18

Det pågår en intensiv snöpåfyllning där ute och det är -8. Det skymmer. Jag sov gott i natt, men mår fortfarande inte bra och vill helst av allt bara ligga ned. Pär tog disken igår, så idag strök jag 4 skjortor åt honom. På tisdag ska jag till Rosie och klippa mig och jag har letat upp hennes nya salongs-adress med Eniros kartfunktion. Igår läste jag ut "Lanceheim" och den var hyfsad, men jag tycker att slutet var fånigt och det kändes inte genomarbetat. Idag började jag läsa "I kurtisanens sällskap" och det är en historisk roman och jag tror inte att det är rätt sorts bok just nu.... Kanske "Maskarna på Carmine Street" av Håkan Nesser i stället?


Fridens.   

    

Av Ewa - 19 december 2010 15:12

Något jag ångrar. Jag tror inte på ånger. Ånger leder bara till ältande och ältande leder till frustration och depression. Jag har ältat mycket i mina da'r och det fick min inte att må bra. Gjort är gjort. Det förflutna är passerat och jag lär mig av misstagen. Framtiden kan du inte påverka. Jag försöker att leva i nuet, men eftersom jag är allt annat än perfekt, så finns det en sak jag ångrar. Jag ångrar att jag inte tog mig tid att ta på mig riktiga vinterskor den där dagen i februari när jag skulle ta mig nedför den igensnöade trappan för att hämta posten. Det ångrar jag. Om jag hade varit mindre slö, så hade jag kanske inte halkat och skadat ryggen för tid och evighet. Det ångrar jag.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards