Alla inlägg den 31 december 2010

Av Ewa - 31 december 2010 12:17

Jag upptäckte att vi hade missat månadens kloklippning och jag fick Pär att göra det idag, i sista minuten. Ellen pep högt och ihållande och kunde inte fatta att vi gjorde detta mot henne. Humlan snodde omkring och nafsade, så att både hon och husse blev genomsvettiga. Lillan sa inget, men hennes ögon var stoooora.... Astrid blev så upprörd att hon fes och husse undrade vad det var som luktade så illa. Ester sa inte mycket och det gjorde inte Elsa heller. Nu kan marsvinen avsluta året utan krokiga klor eller förhårdnader.


  


Återigen har jag sovit massor av timmar, men jag vill sova fler. Idag vill jag bara ligga i sängen eller i soffan och dricka te och läsa bra böcker. Jag är hostig och har mensvärk, jag är trött och leds och jag vill inte vara med någon annan än möjligen min egen familj. Ska jag följa med till svärisarna i alla fall och kanske få det trevligt mot alla odds? Det kan oxå bli så att jag följer med och hela kvällen blir urjobbig + att jag sedan är sänkt i flera dagar? Ska jag tänka på min hälsa eller ska jag sluta att tänka så mycket?


För ett år sedan önskade jag alla ett bättre nytt år jämfört med hur 2009 hade varit, men så blev det inte. 2010 har varit ett skitår. Jag lämnar ingen nyårshälsning i år utan hoppas i stället att alla blogg-vänner och läsare tar det lugnt idag, vilar och samlar krafter, så att ni orkar med ännu ett år.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards