Alla inlägg den 4 december 2010

Av Ewa - 4 december 2010 15:35

Vad jag åt idag. Hm. Vem tusan är intresserad av vad jag har ätit idag? Inte ens jag är ju det! Jag måste i och för sig inte skriva om just det för vem kan tvinga mig att hålla mig till kalenderns föreslagna ämnen? Eller så kan jag se det som en möjlighet att skriva om det på ett sätt som gör det hela mer intressant, men hur? Detaljer? Nä. Beskriva miljöerna i vilka jag åt de olika måltiderna? Överkurs! Faktum är att jag ska beskriva det jag har ätit på precis det sätt som jag uppfattar allt som har med mat och att äta att göra nämligen som ett nödvändigt ont och det som är ett nödvändigt ont försöker jag klara av så fort som möjligt, så här kommer det som jag har ätit hittills idag för jag skriver inte om det jag kommer att äta senare.


Youghurt, juice, drickyoughurt och te.


Fridens.

Av Ewa - 4 december 2010 15:03

Jag hade bett Pär att säga till mig om jag fortfarande låg och sågade timmerstockar när klockan blev 10. Naturligtsvis gjorde jag det, så han kom in och väckte mig. Förresten så väckte jag honom i natt genom att ligga och sparka med bägge benen. Jag minns att han försökte väcka mig och han frågade "Vad är det som är fel??", men jag somnade om. Faktum var att jag drömde om spindlar i min säng. Massor av spindlar med långa ben och med håriga ben och jag gjorde mitt bästa för att trampa i hjäl dem. Jag slogs för mitt liv. En ren och skär mardröm!    

  


Nåväl..... Efter en lätt frukost, så gick Pär och jag ut i det fantastiska vintervädret. Snö, snö, snö överallt. Vit puderlätt snö. Träden har en komplett vinterskrud. Temperaturen låg på -10 och solen kom fram! Snöknarr och lukt av vinter och vedeldning! Vilken sagolik tur att jag mådde så pass bra att jag kunde komma ut idag igen! I början var det kallt, särskilt om ansiktet och det trots att det var vindstilla, men vi lyckades välja en välplogad promenadrunda (runt Flaten), så tempot gjorde oss varma och mot slutet var jag precis lagom varm utan att vara det minsta svettig; som en nybakad bulle.    


Rönninge Kungsgård som används som bl.a kursgård.  


Ett äppelträd med en koltrast som lunchade på dess frukter.

Den sitter till vänster i bild som en svart bulle.

  


Efter den promenaden på 75 minuter, så kan jag dra ned på Theralen-dropparna igen och det känns alltid bra! Vi var in på Konsum och fyllde på förrådet av mjölk och grädde, så ikväll vankas det varm choklad med vispad grädde.   

  


Fridens!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards