Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Skumt mående

Av Ewa - 18 december 2010 16:42

Ännu en natt med usel sömn där jag ligger och sover strax under ytan av vakenhet och vaknar miljoner gånger. Jag somnade inte ordentligt förrän efter 6 då jag varit upp på toaletten och då drömde jag att jag flyttade ihop med Syster 4 i en lägenhet i Stuvsta!! Det kändes inte som någon vila direkt....


Efter frukosten åkte Pär och jag först till Salem för att hämta ut ett sista paket med julhemlisar (jag) och handla på Bolaget (han). Sedan åkte vi till Vårt Coop för att bulla upp lite med bl.a julskinka och han flippade, som så ofta, ut vid köttdiskarna vilket trissade upp slutslumman. Min gubbe.... Vi avslutade turnén i vårt eget centrum med att köpa en gran. Jag läste en liten notis hos DN.se för ett bra tag sedan om att det förväntades bli granbrist pga den tidiga vintern och den stora snömängden. Jag råkade tala om det här för Elin och hon blev hispig! "Tänk om vi inte får någon gran!"  och  "Vi måste ha en gran!!"  och  "När ska vi egentligen köpa gran?" och  "Tänk om de hinner ta slut nu när ska bli granbrist!!" Så'n här blir hon även när vi är på gränsen till att få slut på tvättmedel. Vi har alla våra svaga punkter; jag blir nervös när drickyoughurten, mjölken eller sockret är på upphällningen. Men just nu har vi alltså både gran och drickyoughurt hemma, så att vi kan sova lugnt.    


I övrigt mår jag helskumt. Magen vill inte ha något annat än möjligen drickyoughurt och te. Jag känner mig äckel-matt efter några dåliga nätter och har slumrat på soffan en stund. Jag har inte lust eller ork till någonting. Jag tänker muntra upp mig själv med att beställa Pilgrim-smycken från Jewel för det har jag inte gjort sedan tidigt i somras.


Fridens.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards