Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Medusiner

Av Ewa - 21 oktober 2010 12:06

Igår var jag tvungen att förnya recept inför nästa uttag och då började jag fundera..... Jag tar 7 olika mediciner varje morgon. För ca ett halvår sedan fick jag klartecken att ta bort kolesterolmedicinen (det var då det blev 7 kvar). Helst av allt skulle jag vilja skrota alla piller, men jag vet att det inte fungerar. Däremot kom jag på att 2 av medicinerna är för mina knän; en glukosamin och en värktablett/antiinflammatorisk, men varför tar jag de medicinerna? Jag började ta dem innan jag upptäckte MBT-skorna och då hade jag ont ibland, men sedan jag bytte till MBT-skor, så har jag, i princip, aldrig ont i vare sig knäna eller höfterna längre, så varför då äta mediciner?? Från och med idag tar jag bort de 2 pillerna och är därmed nere i 5 medusiner; 2 för depression/ångest, 1 för sköldkörteln, 1 för magen och så järntabletter. Det känns inte alls så piller-trillar-aktigt längre!    


Jag tog extra Theralen-droppar igår och har sovit riktigt bra. Jag utfärdade en snark-varning till Pär, men tydligen kunde han sova i sängen hela natten utan att störas. Jag har fortfarande ont, men jag kan röra mig och jag lyckades byta marsvinens handdukar på golvet (allt som är längre ned än höft-höjd innebär problem när jag har ont) även om det inte gick så fort. Det är burstädning och tvättning av handdukar på schemat idag och så vila, så jag hoppas att jag klarar att ta mig till SATS i morgon.


Nu är klockan 20 över 12 och marsvinen trampar otåligt runt mig eftersom de vet att det är dax för kli-gröten.   


Fridens.    

 
 
filozophie

filozophie

21 oktober 2010 19:59

Här kommer ytterligare ett tips när det gäller järntabletterna. När jag var gravid rasade mina järnvärden i botten och det skrevs ut järntabletter till mig såklart. Först och främst var de snordyra och sedan sk-t jag bokstavligen småsten. Så jag gick och köpte Friggs C-vitamin järn och tog en brus om dagen istället. Min barnmorska tyckte jag var sååååå duktig som tog mina järntabletter, då hon såg att mitt järnvärde ökade och ökade, och jag lät henne tro det. Det skadar inte att prova... och betydligt billigare blir det också:)
Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

Ewa

21 oktober 2010 20:36

Apotekets järntabletter (Hemofer) är skonsamma mot magen. Jag tycker att brustablett är smått äckliga.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards