Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Ewa - 24 oktober 2010 22:48

Jag fryser som en gris.

Det känns som en vass klump till höger i halsen.

Lite ont i kroppen.

Ingen feber.

Inte ska jag väl bli sjuk????


Natti, natti.

    



Av Ewa - 24 oktober 2010 22:04

Det är alltför sällan som vi fotar våra marsvin, men idag kröp Elin omkring på köksgolvet och lyckades ta dessa bilder.


 

Vänster del av den nedre buren som fungerar som ut- och ingång med hjälp av 2 ramper. Ellen sitter på hyllan. Rakt under henne ligger Lillan, sedan Ester och så svarta Astrid. Det är Elsa som står bakom skålen. 


  

Den absolut sötaste delen hos ett marsvin: munnen med dess underläpp. Bedårande! Ögonen är oxå fina, för att inte tala om de tunna öronen. Och rumpan! Och de pälsklädda muminbenen! Och tassarna! Och den varma och mjuka magen! Det ser ut som om läppstiftet tog slut innan Lillans hela mun blev målad...... Pälsen på hakan/bröstet är obeskrivligt len.


  

Humlis! Kolla läppen.


  

Sist, men absolut inte minst, Ellen min Hjärtegris! Ursnälla Ellen. Jag matade henne med sallad, men kamerans alla ljud gjorde att hon blev helt ställd och glömde att äta. En allmänt frågande blick.....


Av Ewa - 24 oktober 2010 15:00

Regn.

Storhandling på Coop.

Huvudvärk.

Inte längre ont i ryggen.

SATS i morgon!


Fridens.

     

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards