Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Ewa - 28 oktober 2010 20:40

Tvingade upp mig själv ur sängen redan halv 11. På något sätt måste jag få mig själv att komma igång på förmiddagarna, så att jag kan utnyttja dagsljuset innan det försvinner helt! Numera är det mörkt redan klockan 18 (efter helgens omställning, så är det mörkt klockan 17!!!) och det är inte så många ljusa timmar att spela på när man, som jag, inte tycker om att promenera eller ens vara ute när det är mörkt. Smått stressande faktiskt. I morgon har Elin och jag tid för elevvårdskonferens halv 12 och jag måste duscha innan vilket gör att jag inte får möjlighet att sova bort förmiddagen. Bra! Fram med piskan! Välmåendet är moroten!!    


Idag har jag bara tvättat 2 maskiner och städat hos gulle-grisarna. Jag har tillbringat lite tid i soffan oxå med att läsa de sista 200 sidorna i "Sjöfararna" av Gabaldon. Den är seg, men eftersom jag planerar att läsa de övriga böckerna i serien, så vill jag inte ge upp den här. Den första boken i serien var urbra, den andra var så där..... och den jag läser nu är något tjatig (tjatigt språk och ganska tjatig handling faktiskt), men det kan bero på att jag har läst alla 3 direkt efter varandra. Det som fascinerar mig är att de senare böckerna är tjockare än de tidiga böckerna; hur kan hon ha så mycket att skriva om?! 800 sidor blir drygt 1000 sidor. Jag är alldeles matt.....      Efter denna bok ska jag läsa något heeeelt annat och som tur är, så är Min Olästa Hylla full!


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards