Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Ewa - 13 oktober 2010 18:59

Efter lunchen gick jag en promenad på 90 minuter och det känns i både benen och magen. Jag bara frågar: vilka andra skor än MBT ger de nedre magmusklerna en omgång?


Polotröjor. Jag har alltid gillat polotröjor. Det är snyggt, varmt och praktiskt då jag slipper ha halsduk, men får ändå ett skydd mot killiga kragar. När jag fryser, så är fotlederna, handlederna och nacken känsliga ställen för mig och därför är polon så bra. För en herrans massa år sedan (innan vi flyttade till Rönninge och det är 11 år sedan....), så köpte jag 2 polotröjor från Ellos av lite tunnare flätstickad bomull. Jösses, vad jag använde dem! En blå och en naturvit. I ett av mina rensningsdillen för ett par år sedan, så slängde jag den blå eftersom jag tyckte att färgen hade blivit tråkig och jag ändå bara använde den ljusa. Vilket misstag! Gjort var gjort och jag använde den naturfärgade tills den började gå sönder. Till slut var det så många lagningar i själva sömmen runt polokrags-fästet att jag inte kunde ha på mig den utan att skämmas och det var ytterst motvilligt som jag jag insåg mig besegrad och slängde den. Det här var i början av förra vintern och jag har varit på polo-jakt sedan dess. Kombinationen av stickad och tunn är väldigt svår att hitta. Antingen är det rejält tjocka, stickade tröjor som nästan inte behöver en jacka utanpå eller så är det tunna, korvskinnstajta tröjor i bomullstrikå. Suck. Förra veckan kom jag på att jag faktiskt inte hade kollat vad Klingel har att erbjuda på polo-fronten och eftersom jag är så vansinnigt nöjd med kappan, så kikade jag där och - tro det eller ej - där fanns min polotröja! Eftersom jag inte ville ta några risker utifall att tröjan är så bra som jag hoppas och tror att den är, så beställde jag 2 stycken på en gång; en vit och en röd. Idag kom avin och i morgon ska Pär hämta paketet åt mig. Jag har köpt ovanligt mycket kläder de senaste veckorna och hittills har alltihop varit väldigt bra köp, så nu känns det som att jag definitivt har allt jag behöver i klädväg för ett bra tag framöver.


Fridens.     

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards