Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Ewa - 22 oktober 2010 13:02

Jag såg den här annonsen högst upp på Bloggplatsens sida. Först tänkte jag inte närmare på den, men när jag såg bakhuvudet på mumintrollet längst till vänster, så smälte jag! Vilken underbar bild!


Fridens.

  

PS. Personligen gör jag inte reklam för rederierna, det är baaaara bilden jag tycker om!

Av Ewa - 22 oktober 2010 12:24

Vid halv 8 var Elin snäll och kom in med telefon och telefonnummer till sjukgymnasten, så att jag skulle kunna ringa på deras korta telefontid. Jag tänkte bara blunda en liten stund till. Jag hade ju trots allt 45 minuter på mig, nästan en hel timme! Nästa gång jag öppnade ögonen var klockan kvart i 9 och så var det med den telefontiden. Suck. Nu har jag varit uppe i ungefär en timme och jag har inte särskilt ont; jag kan röra mig så gott som normalt. Det kan ha att göra med att jag har legat på sidan (och sovit/vilat) i 10-11 timmar eller så är det på väg att släppa. Jag har förresten kommit på varför jag fick så ont. I tisdags satt jag ihopkurad ā la fosterställning i soffan och sov. Jag kan inte sitta hur jag vill längre, tyvärr och jag glömmer det hela tiden, men det här misstaget kommer jag inte att glömma när smärtan väl har släppt.   


Det har snöat i natt och det ligger snö kvar till och med på asfalten! Ånäjj!! Jag försöker att se det mysiga, så som jag kunde se det förut, Före Snökaoset (FS) i början av året, men jag klarar inte det. Det enda jag ser nu är kallt, vitt, förrädiskt pulver som hopar sig i hindrande högar och som döljer livsfarligt hala isfläckar. Jag kan tydligt se mig själv hur jag halkar, lättar från marken och sedan landar. Hårt. Och det gör ont i hela mig. Jag har ändrat inställning till snö och vinter. Sorgligt nog.

  


Elin klarade det nationella provet i matte och det innebär att hon inte har någon mer mattelektion den här terminen.   Som belöning ska hon få en hårfärgning. Hon och jag har båda tid för klippning hos Rosie i morgon och eftersom jag inte beställde tid för hårfärgning (när jag bokade tiden i augusti), så ringde jag Rosie för att fråga om det fanns möjlighet att klämma in det. Jag fick tag i henne på hennes mobil och det visade sig att hon var i sin nya salong och målade & snickrade! Hon slutar på Salong Kammar'n redan nästa vecka! Det är 2,5 månad sedan vi träffades och hon sa att det hade gått fort med den nya salongen, men att det är någonting som hon har tänkt på i många år. Den ligger inte så långt från den nuvarande salongen dvs på Östermalm. Rosie berättade att hon kommer att skicka ut ett sms till sina trognaste kunder med den nya salongens adress. Tur för henne det! Tänk om hon gjorde ett desperat försök att slippa ifrån mig? Då hade hon i och för sig inte talat om att hon var ledig för att pyssla i sin nya, alldeles egna salong...... Spännande! Då får jag se den i december när det blir dax att klippa håret nästa gång och så får jag en möjlighet att skicka en lycka-till-blomma till henne!      


Fridens.    



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards