Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Ewa - 14 oktober 2010 17:10


Hej Ewa!
Jag är verkligen ledsen att du känner så, men jag har lyssnat till mina kunders önskemål. Förstår vad du menar med att öka på sopberget, men kan berätta för dig att


Sweet Coffee muggen är tillverkad i hög kvalitet av Tingstad Papper. Tingstad är miljöcertifierad i enlighet med ISO 14001.


De båda systemen är samordnade i ett gemensamt verksamhetssystem. Miljö, såväl inre som yttre, är en hjärtefråga för oss på Tingstad, och vi är måna om att bidra med ständiga förbättringar inom den rådande miljöbelastningen. Därför var vi först i vår bransch med att certifiera oss mot miljöledningssystemet ISO 14001:1996. Under år 2006 uppdaterade vi vår certifiering att gälla mot standarden ISO 14001:2004.


Om Du vill kan läsa vidare på denna sida


http://www.tingstad.se/quality.asp
 
Mvh
Ulrika Pettersson
Butikschef


Inte så mycket mer att säga om det eftersom det vore att slå huv'et i väggen, men jag tycker fortfarande att det är en usel idé! Så här stod det på en reklamskylt för dessa muggar: "Ta med och njut av din varma dryck ute, men slipp ta med disken hem.". Allt för den sjukligt bekväma nutidsmänskan! Usch!


Fridens.


PS. I övrigt är butikschefen en av de gladaste och trevligaste människor som jag har träffat på. Hon började i kassan ungefär när vi flyttade till Rönninge och en period hade hon blått hår.    


Av Ewa - 14 oktober 2010 12:23

.....utanför köksfönstret helt gul och lyser som en lykta. Just nu lyser solen på den och det ljus som reflekteras gör att hela köket skimrar i varmt gult. Coolt!     Längs en av mina promenadvägar står flera hassel-träd tätt i rad och när jag senast gick där var det mulet och halvmörkt, men de lyste upp. Härliga höst!


I övrigt är jag sååååå trött idag och skulle ha kunnat sova längre än till halv 12, men grisarna ville ut och sträcka på sina lurviga och jag behövde dessutom byta deras handdukar + plastfrotté först.


Elin är hemma idag igen. En riktigt dålig vecka för henne med ett nationellt prov i matte i morgon som hänger över henne som en illaluktande filt. Usch! Jag får se om jag kan pigga upp henne så pass att hon kan flytta sig från sängen till soffan, så att vi kan dricka te och se Gilmore Girls.    Min snorpa.....


Fridens.   


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards