Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Ewa - 17 oktober 2010 16:41

En ensam promenad (70 min) efter lunch tillsammans med MP3:n. Höst när den är som bäst: isblå himmel, strålande sol, starka färger på löven och stor skillnad mellan den värmande solen och den kalla skuggan. Ljuvligt! Endorfiner!!


Jag har känslig hårbotten (kan bli kliig) och liiiite mjäll och jag växlar mellan Kérastase-schampo, "specialschampo" och Head&Shoulders schampo för känslig hårbotten. Nu gör jag inte det längre eftersom H&S har ändrat formulan, så att schampot inte är lika bra längre. Tidigare kändes håret rent efter en schamponering och det blev baby-lent och luftigt. Nu måste jag schamponera minst 2 gånger för att få samma renhetskänsla och håret känns tungt och kompakt efteråt. Varför gör de så? Enligt reklamen för schampot, så är ju H&S effektivare än något annat mjällschampo, så varför ändra på konceptet? Ändra för ändrandets skull? De har i alla fall förlorat en kund. Baj, baj!


Fridens.   

Av Ewa - 17 oktober 2010 16:38

Nick Kamen med "I promised myself". Den är inte från 1990 som det står i videon utan tidigt 80-tal för jag minns den tydligt från innan jag flyttade hemifrån 1987.


Fridens.    


PS. Nick Kamen blev först känd genom en reklamfilm för Levis där han tar av sig jeansen för att tvätta dem i en tvättomat och det gör ju inte ont att titta på honom om jag säger så.....




Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards