Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Ewa - 8 oktober 2010 13:30

När jag kom till SATS den här gången, så var jag förberedd på alla förändringar vilket gjorde att jag kunde koncentrera mig, öka på och njuta av ett riktigt bra pass. Inga problem med ryggen heller, så på måndag fortsätter jag att öka på.


Fridens.    

Av Ewa - 8 oktober 2010 13:22

Elin har varit ordentligt förkyld och länge dessutom. Hon delade med sig till Pär som oxå har haft en lång och däbbd period. Inte jag! Jag känner mig liiiiite snorig, men ingen huvudvärk eller halsirritation. Inte ens nu när jag har kört igång med träningen igen och det är ett smärre underverk. Nu känns det som att jag har lite mer på fötterna när jag påstår att det är LKHF-kostens förtjänst. Jag har hört och läst om många LKHF:are som är mindre förkylda. Jag äter röd paprika och broccoli, men inte varje dag. Jag dricker i och för sig apelsinjuice varje dag, men jag har slutat helt med frukt och c-vitamintillskott tror jag inte på och det verkar som att jag är på rätt väg. Haha!    


Fridens.

Av Ewa - 8 oktober 2010 13:11

När jag gick till Konsum i tisdags, så såg jag först en enkel (cigarett)tändare av plast som låg slängd på marken. Jag tänkte inte mer på det. Några meter längre fram på gångvägen, så såg jag någonting "stå" på marken. Något litet. När jag kom närmare såg jag att det var en groda som stod på raka ben! När jag kom ännu närmare såg jag att den stod på 3 ben med det ena frambenet sträckt framåt. Den levde inte. Den var bränd. Sönderbränd till döds? Först en tändare på marken och längre fram en bränd groda...... Djurplågare? Det är faktiskt vad jag tror och jag mådde så fruktansvärt dåligt av att se den stackars grodan, som uppenbarligen hade försökt fly, att jag närapå började gråta. Jag blir så arg, ledsen och upprörd att allt som jag vill skriva om den sortens människor som kan göra något sådant klumpar ihop sig till en frustrerad gröt. Fan, fan, fan, fan, fan.......     


O-fridens.

Av Ewa - 8 oktober 2010 13:08

Döva och blinda får inte teckna vissa sjuk- och olycksfallsförsäkringar. Personligen får jag inte teckna livförsäkring pga depressioner och självmordsförsök. Ändå anses jag inte tillräckligt sjuk för permanent ersättning.


Fridens.

Av Ewa - 8 oktober 2010 08:30

Det är bl.a därför hon får vara kvar som Socialdemokraternas partiledare trots att det gick så himla dåligt för partiet i valet. DN skriver om det idag och här är 2 tänkvärda citat från artikeln som förklarar det jag tycker är viktigt med politik.


"Här är det organisationen som helhet och alla dess medlemmar, men även idéerna, som är det väsentliga medan de enskilda individernas betydelse tonas ned. Alla är jämlikar i partiet. Mona Sahlins ledarfilosofi som hon uttalat ända sedan hon valdes till partiledare – ”det är laget som är det viktiga, inte jaget” – passar väl in i det här förhållningssättet."

 

".....partiet, till skillnad från en del andra partier, inte tror att allting löser sig genom att byta ledare. En folkrörelse är något mycket mer än en enskild person."

 

Det är inte bara politiska åsikter det handlar om och det är heller inte bara en inställning. Jag tycker att det är ett sätt att förhålla sig till både sig själv, sina närmaste och omvärlden. Medmänsklighet helt enkelt. Mindre egoism.


Heja, Mona!


Fridens.


PS. Om en stund går ger jag mig iväg till SATS.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards