Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Ewa - 16 oktober 2010 18:09

Så ofta, i både filmer och serier, ses folk äta röda remmar och jag tycker att de ser så himla goda ut! Hos Discshop kan man numera köpa amerikanskt godis och då bl.a dessa röda remmar. Jag är frestad, det måste jag erkänna.


På förpackningen står att läsa: "As always A low fat candy" och det är inget felaktigt i det när man läser innehållsdeklarationen, för godiset innehåller inget egentligt fett, men ingredienserna är fett-bildande t.ex. majssirap, vetemjöl, socker och majsstärkelse. Det värsta är ändå detta: "Innehåller AZO-färgämnen som kan ha en negativ effekt på barns beteende och koncentration."


Jag vill inte, på något sätt, påstå att svenskt godis är bättre utan det var just den här innehållsdeklarationen som fick mig att haja till mer än vanligt + det faktum att man kallar detta för "low fat candy". Fett-rädslan består.....


Fridens.



Av Ewa - 16 oktober 2010 17:37

Elin och jag promenerade i 75 minuter och det var kallt. Jag hade på mig handskarna hela tiden och det är dem som brukar åka av när jag blir varm. +3 och lövern faller i drösar. NU är det höst!


Fridens.   

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards