Direktlänk till inlägg 14 december 2010

När jag läser ett blog-inlägg........

Av Ewa - 14 december 2010 16:59

.......som gör mig upprörd eller glad eller där mina åsikter går åt helt motsatt håll, så har jag för vana att läsa även andra inlägg i samma blog. Vet ni varför? Jag vill inte vara så snar att bedöma folk att jag gör det efter att ha läst ett enda inlägg. Jag är inte förvånad över att ingen av de riktigt arga kommentatorerna har haft något att säga om mina andra inlägg. Det är bekvämt att stå fast vid en uppfattning som har bildat sig. Det är jobbigt att konfrontera sina egna åsikter.... Fnys!


Fridens. 

 
 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

14 december 2010 19:08

Har läst lite bakåt i din blogg om det heta ämnet som du tog upp, säger bara som så, håller med dig!

Tack för din kommentar, kul att man är saknad.;) Ja det var verkligen tråkigt med syrrans vän, men livet fortsätter trots allt och när den värsta sorgen lagt sig så kommer hon kunna se framåt också.

Självklart kommer det bilder på valparna!;))

Ha det gott å KRAM!

http://www.mittlchf.bloggplatsen.se

 
Tess

Tess

14 december 2010 23:26

Tråkigt att du får anonyma hotfulla kommentarer. Är så fegt! Kan inte säga att jag håller med dig angående IVF. Om någon verkligen vill ha barn så tycker jag de ska få chansen. Sedan måste jag fråga om en sak i det inlägget som jag kanske missuppfattat... Du skriver att de som inte skaffar barn kanske gör det p.g.a att de inser att det finns för många av oss. Hur menar du? Jag har en son på 4 månader och han var både planerad och efterlängtad. Vi fick honom "naturligt" och jag förstår folk som lider av att de inte kan det. Jag visste inte om jag kunde det eftersom jag ätit en del starka mediciner i mina dagar p.g.a min fibromyalgi. Men jag kunde och det gjorde mig överlycklig. Jag har flera bekanta som inte vill ha barn och jag ser inte dem som "freaks" som en del kanske gör. Hur menar du med att det bara "blev så" att du fick barn? Ville du inte ha barn? Tänk isf på hur det måste kännas för en som VILL ha, men inte kan på naturlig väg när du så "lätt" kunde få barn och kanske inte ens var så intresserad... Det här inlägget är inte menat att vara aggressivt eller kritiserande. Jag vet att det är svårt att tyda "tonen" på textmeddelanden på nätet så måste påpeka detta. Hoppas du förstår och eventuellt har svar på mina funderingar :-)

http://highlandertess.blogg.se

Ewa

15 december 2010 07:33

Med "för många av oss" menar jag människor på jorden. Många änvänder sig av uttrycket "jag vill inte sätta barn till en värld som denna" vilket jag har full förståelse för.

Jag blev gravid till följd av oskyddat sex. Visserligen var jag i det förhållandet som jag fortfarande är i, men det var för tidigt för att vi skulle ha tagit ställning till om vi verkligen ville ha barn. Jag var mycker mer tveksam än min man var.

Jag kikade lite på din blog och tycker att Conor verkar vara en go' klimp! Ha det bra!

 
Sanna

Sanna

15 december 2010 14:54

När jag läser ett blogginlägg läser jag sällan de andras svar. Det är min uppfattning och mitt svar och sedan kan man sitta och skämmas ibland när man ser att fler svarat likandant ex.

Näe jag skriver alltid vad jag själv tänker och tycker och utgår från orden jag läser.

Chabo tackar så mycket för alla killningar *uppskattas* hihi

Ha det bäst och trevlig lill-lördag önskar jag också.
Kramisar.

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards