Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Med en knut i magen

Av Ewa - 28 april 2010 22:53

Jag läste Elins blog.

Hon skriver att hon är körd.

Allvarligt körd i 4 ämnen.

Hur blev det så?

När tappade hon kollen?

Hon som brukar ha stenkoll.

Det är vad hon skriver i bloggen.

Det hon säger med munnen är en annan sak och då är det plötsligt inte alls så illa. Jag kontrade med att hon inte få träffa H förrän hon har fått allt på rätt köl igen. Hon säger att det inte är H som är problemet.

Så är det kanske, men oavsett anledningen, så kommer skolan först.

Det har både Pär och jag varit övertydliga med.

Hon hade tänkt att åka in till sta'n efter skolan i morgon för att träffa H.

Jag sa att det gör hon definitivt inte.

"Jag gör som jag vill!"

"Nä, det gör du inte."

Jag kan visserligen inte låsa in henne för att tvinga henne att plugga, men jag kan definitivt räkna med hennes samvete.

Hon VET nu att hon bör stanna hemma.

Hon VET att skolan kommer först.

Hon VET att hon mår bättre om hon fixar denna soppa.

Hon VET att JAG vet.

Om hon ändå åker in till stan i morgon, så kommer hennes samvete att se till att nöjet förtas.

Låter jag elak?

Jag känner mig inte elak.

Jag säger bara ifrån.

Hon är så pass ärlig mot mig att hon erkänner att skolarbetet har blivit lidande och det uppskattar jag, men det hindrar inte mig från att spela på hennes samvete.

Det är hon och endast hon som kan fixa den här soppan.

Hon gick och lade sig utan att säga god natt och jag fattade vinken.

Både hon och jag har en knut i magen just nu och då kan det vara svårt att sova.

Det handlar inte om att någon av oss behöver be om förlåtelse.

Knuten i magen påminner oss om hur vi hade det för ett drygt år sedan.

När varje ny dag var en plåga.

Så vill vi inte ha det igen.


O-fridens.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards