Alla inlägg den 14 april 2010

Av Ewa - 14 april 2010 21:19

Dagens härliga promenad.

Ryggen är trött, men inte öm.

Det kändes rätt att återbuda sjukgymnasten.

Jag kan känna tacksamhet över det lilla.

Pär fick tag i ett hö-hus till marsvinen och det är alltid rena julafton då.


Fridens.


Första gången de fick ett hö-hus

i december 2007.

  

Av Ewa - 14 april 2010 16:03

"Can't love myself" med September.






I can't love myself but I can't leave myself.

Can't be no-one else 'cause in the end we are the ones we are.

But I just can't love myself so how could you, my friend?

Guess I can pretend but in the end we are the ones we are.

 

Fridens.   

Av Ewa - 14 april 2010 12:20

När det visade sig att Elin inte kommer att äta middag hemma idag, så funderade Pär och jag på vad VI då skulle äta. Det blir fläskkotletter.

"Jag vill att du steker de enligt receptet i 'Smörstekt'" sa jag och bläddrade fram receptet. Han läste igenom det.

"Visst" sa han sedan "men såsen......."

Såsen görs av äggula och grädde.

"Men det är väl hela grejjen, antar jag" lade han sedan till.

Precis!

Så för att det ska bli riktig LKHF-middag, så lagar jag middagen idag och Pär kan låtsas om att han inte vet hur mycket grädde det är i såsen.    Han har börjat förstå fördelarna med LKHF och han vet att det fungerar när man vill gå ned i vikt, men än är han inte helt övertygad. Han har fortfarande kvar sitt medlemskap i "Klubben för fettskrämda", men han kommer nog inte att förnya det om jag säger så.


Fridens.


Av Ewa - 14 april 2010 12:17

.......varför folk tänker efter mer när det gäller att köpa t.ex en hund eller en bil än de gör innan de skaffar barn?


* En hund eller en bil kan man ju alltid sälja vidare om det inte fungerar, men när man upptäcker hur dj-a jobbigt det kan vara att ha barn...... *


Fridens.

Av Ewa - 14 april 2010 11:54

Kom alldeles nyssens hem från en alldeles underbar endorfinpromenad på 75 minuter. Fy, tusan vad det var skönt att komma ut och röra på mig!! Jag kände för att göra som Linus på linjen: ställa mig med fötterna ihop och armarna utsträckta och belåtet utbrista "Hmmmm.....daaaah!".    Det var faktiskt inga hundar som var ute med sina mattar idag, men äntligen kommer vårblommorna fram.


Tussilago från förra året.

  


Läkare och sjukgymnaster är väldigt bra att ha, men att springa hos dem med jämna mellanrum kan göra att jag känner mig sjukare än vad jag är. Efter den ganska långa promenaden idag, så är jag visserligen trött i både benen och ryggen (tror jag det, efter att inte ha promenerat ordentligt på 2 månader!), men jag har inte ont. Dessutom blir jag allt mer övertygad om att det är styrketräning jag behöver. Det verkar ha haft en psykologiskt stärkande effekt att ha återbudat sjukgymnasten. "Kan själv!" säger den trotsiga 4-åringen i mig.   


Fridens.

Av Ewa - 14 april 2010 10:04

Jag har sett flera avsnitt av "Djursjukhuset" på SVT Play. Egentligen ett barnprogram, men jag har absolut barnasinnet kvar, så det är helt rätt för mig! De filmar på Kolmården och Djursjukhuset i Helsingborg. Djur, djur, djur i mängder. Vilda och tama och alla är UNDERBARA!


Fridens.


Det har inte varit några marsvin än....

  


Av Ewa - 14 april 2010 09:03

Jag gick upp när klockan ringde (8) och började diiiiiirekt att umgås med tanken att återbuda sjukgymnasten. Som jag skrev igår: det känns blaha. Bäckenet är på plats. Jag har FAKTISKT en hel del erfarenhet av träning och av ryggvänlighet. Jag har även koll på de muskler runt magen och ryggen som behövs för att inte göra mer skada när jag tar upp styrketräningen igen. Jag blev förförd av tanken på återbud. Det gick fort. Jag ringde och så var det gjort! Nu ska jag äta kokt ägg och dricka lite te och sedan blir det en promenad i strrrrrålande sol.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards