Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av Ewa - 21 oktober 2007 18:31

Vecka 3, dag 7

Den här gången följde Pär med på 50 minuters promenad inklusive 10 minuters rusch. När promenad-programmet "sa" 50 minuter, så blev det 60 minuter och nu blir det tvärt om! Skrutt samma för jag antar att det jämnar ut sig. Det är vägning i morgon igen. Huuu.... Jag förväntar mig inte samma roliga resultat som vid förra vägningen, men jag kan omöjligt ha ökat i vikt.

Tror jag. :-p


Efter promenaden handlade vi lite mjölk, bananer och annat på Konsum och jag köpte även Coop/Änglamarks färdiga risgrynsgröt som Elin och jag åt till lunch. (Den är väldigt krämig och smarrig när det inte finns tid till "riktig" risgrynsgröt.) Jag är medveten om att det inte är någon slank-mat direkt och Pär var rask med att påpeka det. Jag kan bli så fruktansvärt trött på honom och jag sa till honom att han verkar fungera som de gjorde på mitt arbete när de enbart påpekade hur mycket frånvaro jag hade och hur många arbetsuppgifter som jag var "befriad" ifrån i stället för att erkänna att jag var dj-t effektiv när jag väl var där. Efter tre veckor med ytterst få avsteg från Den Hälsosamma Stigen och med en viktnedgång på nästan ett helt kilo, så väljer han att kommentera när jag gör "fel". SUCK. Jag försöker ju hitta min alldeles egen balans mellan träning och en kosthållning som är mer flexibel än t.ex Viktväktarna. I fortsättningen får han komma med en positiv kommentar för varje negativ kommentar och kan han inte det, så kan han låta bli att kommentera över huvud taget!


Det hade gått en månad sedan grisarna fick klorna klippta, så det var dax igen. De verkade ha en tvärtom-dag för den som vanligtvis nafsar och snor omkring (Lotta) var lugn som en filbunke, medan en av de lugnaste (Nåna) nafsade till en gång. Det är Pär som fixar klorna eftersom övningarna har gett färdighet och jag hjälper bara till med att langa och gosa med grisarna.


"Med mord på menyn" var ingenting att ha, så jag bytte raskt till fredagens inköp: "Shadow man" av Cody Mcfadyen och den är inte på engelska trots att titeln är det. Den, däremot, var bra från första sidan!


Adjö.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards