Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av Ewa - 11 oktober 2007 16:25

Vecka 2, dag 4

Klockan var bara 9.35 när jag drog iväg på promenad. En extra t-shirt under polotröjan och jackan +  handskar. Jag gick "ut-på-landet"-rundan och det pågår en hel del byggverksamhet där, så det var en del tung trafik. Det är lugnare att gå där på helgen. 60 minuter kontinuerligt tempo inklusive 10 minuters rusch. "Baksmällan" uteblev idag, men jag har känt mig sliten sedan jag kom hem och jag har ont i båda knäna. Frusen och trött och jag sov i soffan en liten stund. I början av september beställde jag mjuka kläder från Ellos och det var bl.a en extra stor benfärgad, stickad polotröja och först idag är det tillräckligt svalt för att jag ska kunna ha den. Den är gosig!


Vi hade tid för Elins utvecklingssamtal med hennes sk. mentor (förr kallade vi nog det för klassföreståndare), men pga knäna stannade jag hemma. Pär var med. Vi hade fått papper med utlåtande från alla ämnes-lärare för att förbereda oss. De senaste åren har det stått samma sak dvs att det går bra för henne, men att hon borde vara mer aktiv på lektionerna vilket betyder att hon borde räcka upp handen oftare och delta mer i diskussioner. Pär och jag bara suckar. Eftersom klassen är stökig och killarna är högljudda, så måste det till en stark röst + att man ska tycka att det är värt besväret att försöka göra sig hörd. De brukar ha tjej-grupp med jämna mellanrum och i de grupperna har hon inga problem att delta eller att göra sig hörd. Vi håller på Elin och det är inget direkt allvarligt problem, tycker vi. Jag var inte heller speciellt aktiv förrän i gymnasiet. Jag tycker att de ska koncentrera sig på de som är s.a.s.  överaktiva och störiga.


Igår gick jag in på "Må Bras" hemsida och beställde en prenumeration på tre nummer. Idag köpte jag det senaste numret lockad av rubriken "Designa din egen viktmetod" för det ju precis det jag försöker göra! Det fanns ett test - "Hitta din viktprofil" -  för att se vilket sinne man styrs av, syn, hörsel eller känsel. Jag är visuell, men när jag läste resultatet, så är jag absolut kinestetisk (känslo-styrd) för det kunde lika gärna ha varit mig de beskrev där. Hur kan det bli så fel? Hur som helst, så fick jag inte reda på något nytt . Jag fortsätter med min egen metod för den passar mig alldeles utmärkt. Intresset för tidningen kommer och går för jag tycker att den sortens tidning lätt blir fanatisk.


I morse sköljde jag munnen med "Listerin", det som ska spränga bort plack och annat. Dra på trissor vad det var starkt!!!! Vilken evighetslång halv-minut....... Jag kan inte förneka att munnen kändes ren.


Adjö.


Här några päls-bollar som ser ut som jag känner mig.  ;-)


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards