Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Ewa - 12 oktober 2007 12:51

Vecka 2, dag 5

Jag kom hem från SATS för en stund sedan. Nu är jag uppe i fullt program och jag fick kämpa litet - härligt! Jag var trött innan och är ännu tröttare nu, hela kroppen känns sliten och jag är litet nere. Nu har jag tränat fem dagar i rad och det fungerar inte så bra för mig märker jag, men jag kommer att ha vilodag både i morgon och på söndag och så blir det nya tag på måndag. Ålrajt!!


Tösen är på ett hemskt humör idag och är på Nåna hela tiden. Tösen var tydligen igång redan vid fem-tiden när Pär gick upp och även Elin klagade på att de levde rövare. När jag åt min frukost, så kunde jag bara konstatera att diskussions-klubben hade ett ovanligt hetsigt möte. Sedan såg att Tösen jagade Nåna runt, runt och att hon hoppade upp på hennes rygg och nafsade Nåna i nacken. Stackars Nåna! För att jag själv skulle känna mig lugnare medan jag var på SATS, så fick Tösen faktiskt sitta själv i övre buren. Gissa vad det första hon gjorde var när jag släppte ut henne? Efter Nåna...... Jag vet att jag inte ska lägga mig i deras uppgörelser och rangordningar och kanske gjorde jag helt fel, men jag ville ha alla grisar vid liv även när jag kom tillbaka. Vad tycker marsvins-uppfödarena?


Jag släpade mig och ryggsäcken uppför alla backar från pendeltåget och när jag var nästan hemma, så var det en man som skulle ut med sin valp på lunch-promenad. Det var en kola-färgad, tufsig och spretig liten sak som, enligt husse själv, var "väldigt social" och jag fick hälsa på den. Ooooo - lycka! Efter det mötet kändes allt litet bättre.


Jag läste i "Må Bra" att kalcium-produkter neutraliserar syrorna i munnen, de syror som fräter på emaljen efter man har ätit något. Med alla bannor och tillrättavisningar från tandläkaren i gott minne, så kommer jag att ta en slurk mellan-mjölk efter maten i fortsättningen. Jag tycker om att dricka mjölk till maten, men har dragit ned på det kraftigt med tanke på min vikt, men 1 dl eller mindre känns ok.


Nu har jag bestämt mig för att följa med till svägerskan på söndag. Jag ska ju ha en vilodag och det kan vara skönt att få maten serverad och att slippa diska. Städningen skjuter jag upp till nästa helg. Mitt behov av att vila är större än städlusten.


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards