Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Ewa - 4 oktober 2007 17:04

Vecka 1, dag 4

Promenad i kontinuerligt tempo, 55 minuter. Lunka på!


Knallblå himmel och brandgula eller eldröda löv - försommarens blommor är oxå fina, men hösten är vackrast! Det var bara +4 grader när jag gick ut strax efter klockan tio och det luktade riktigt kallt. Det var så skönt!


Elin är tillbaka i skolan, men är inte riktigt i form och dessutom behöver hon plugga inför morgondagens prov i fysik. Jag var och är urdålig på fysik (och kemi och matte = hatämnen!) och det är en himla tur att Pär var och fortfarande är ett mindre geni i de ämnena. Jag tog över dagens städning hos grisarna och Pär fixar både matlagning och disk.


När jag promenerade och endorfinerna slog till, så kändes allt så bra och jag kände mig vansinnigt nyttig och hälsosam och jag kom på att det är just den här känslan som jag måste komma ihåg när det inte känns fullt så jopphejdi och att den känslan är fullt möjlig att uppnå. Det slog mig oxå att jag ska försöka sluta tänka på att mina matvanor och träningsvanor är i syfte att gå ned i vikt. I stället ska jag tänka på att det är i syfte att må bra och att må lika bra som jag gjorde just idag. Djupsinnigt värre! Det här är förmodligen självklarheter för vissa, men för mig är det en aha-upplevelse. Jag kanske kan lura kroppen att gå ned i vikt genom att låtsas att jag inte bryr mig? :P


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards