Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

Är jag gnällig?

Av Ewa - 18 oktober 2007 18:16

När jag pratade med överläkaren i tisdags, så berättade jag att jag mår bra nu, mycket bättre än för några månader sedan, men att det inte har stabiliserats ännu. Som exempel nämnde jag den inbjudan till svägerskan som blev ändrad och stökade till i mina planer. Det känns som om samma sak har hänt igen. När vi åt middag, så ringde svärfar och bjöd in oss på middag på lördag em. Det var Pär som svarade och han tackade ja direkt. På lördag har vår bostadsrättsförening städdag (såvida det inte blir riktigt rusk-väder) och den kommer Pär att vara med på. Jag hade planerat att städa på insidan, så att säga och eftersom det blev uppskjutet från förra helgen, så känns det definitivt nödvändigt nu. På söndag hade jag tänkt promenera igen. Jag är väldigt känslig för stress i vanliga fall och ännu mer nu när det är "litet skakigt" och sedan har jag heller ingen mental flexabilitet. Eftersom vi inte ska vara hos svärföräldrarna förrän klockan 16, så skulle jag hinna med att både städa och duscha, men det bygger på att jag är fullt frisk och har obegränsat med ork. När jag har veckostädat blir jag trött och jag får ofta ont i diverse leder. Pär säger att han är medveten om det här och han säger att han förstår att jag inte är så flexibel just nu, men det är inget att ta hänsyn till, eller? Jag tycker att han kunde ha bett om att få ringa tillbaka efter att han kollat med Elin och mig.


Adjö.


PS. Gårdagens värk i svanskotan är som bortblåst! Jag förstår ingenting.

 
 
Helén

Helén

18 oktober 2007 21:32

Kan förstå din besvikelse. Det handlar väl lite om respekt kanske?!
Jag får kaos i huvudet om det är för mycket inplanerat på en dag.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

18 oktober 2007 21:36

Respekt - där har vi det. Tack!

http://fundringar

 
Alma

Alma

19 oktober 2007 01:07

Visst är tavlan "skriet" talande. Ångesten lyser!
Själv klarar jag bara av en "sak" per dag. Eller händelse eller vad jag ska kalla det. Har jar en sak att göra, vad som helst som jag måste, så räcker det för den dagen. Sen är jag slut som artist!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
margus

margus

19 oktober 2007 22:14

Hittade hit av en slump och gillade din presentation, särskilt beskrivningen av hur deppad och ångestfylld man blir av nyheterna numera. Instämmer till fullo. Man får leta upp de hörn i tillvaron man trivs med och njuta av det.

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards