Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

Jag - en detektiv

Av Ewa - 18 oktober 2007 15:46

Vecka 3, dag 4

50 minuters promenad inklusive 10 minuters rusch. Det var suveränt skönt ute idag! Knallblå himmel och bara +5 grader - det är höstväder som heter duga. Det blåser en del oxå och vid ett tillfälle, så såg jag i ögonvrån att det lossnade massor av löv från ett träd. Jag stannade och vände blicken uppåt och fick se helt gula löv mot den blåaste, blå himmel. Waow! Jag såg oxå att löven faktiskt singlar nedåt i en spiral-rörelse. Promenaden gav mig en stor endorfin-kick.


Jag kröp i säng klockan 23 igår och då hade Pär nästan somnat. Klockan två vaknar jag och går upp på toaletten och då ser jag att han ligger i soffan vilket innebär att jag har snarkat. Igen. Vi har en väggklocka som han tycker tickar för högt de gånger han behöver sova i soffan, så han tar alltid ned den och plockar ur batteriet. När jag skulle dra igång klockan i morse, såg jag att den stannat på 23.40 Det betyder att jag somnade direkt och började snarka strax efter. Listigt! Kan man utbilda sig till detektiv utan att vara polis? (Frågan är ej allvarligt ställd!) ;-)


Nu har jag fått ansöknings-blanketterna från FK. Min nuvarande sjukersättning räcker april månad ut och min ansökan om förlängning vill de ha senast den 15 februari, så det är ingen panik än.


Elin är piggare idag och för att hon ska kunna vara hemma även i morgon och bli helt frisk, men utan att få panik för det hon missar, så ska Pär stanna till vid skolan på väg hem och ta hem några av hennes böcker.


Adjö.



 
 
gulligagumman tackar för tipset

gulligagumman tackar för tipset

18 oktober 2007 16:09

Tac för mattipset! Låter gott.

Ha en fin torsdag.

http://gulligagumman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards