Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

Odörer del 2

Av Ewa - 1 oktober 2010 12:57

Vid 21-tiden igår efter att ha ställt in mjölkkannan i kylen och än en gång överfallits av Odören Stanken, så bestämde jag mig för att rengöra kylen där och då. Jag var inte trött och problemet med Stanken hade blivit så stort att jag funderade på att sluta med mjölk i teet bara för att slippa öppna kylen. Nä, då var måttet rågat!! Jag satte köksfläkten på max och öppnade fönstret. Elin satt vid bordet som moraliskt stöd medan hon lackade naglarna. Det tog ungefär en timme. Kylen är nu lika ren som när den var ny med hjälp av varmt vatten och oparfymerat Yes-diskmedel. Inga illaluktande eller gamla matvaror fanns kvar. Sataniskt ont i ryggen, men Stanken var borta. Trodde jag. Lite senare öppnade jag kylen för att test-sniffa. Banne mig om det inte fanns en svag Stank kvar. Eftersom kylen är så ren den kan bli, så vad 17 är då problemet???? I ett av sidofacken ligger en liten påse med riven parmesanost. Jag luktade på den. Det skulle kunna vara den som är själva Stanken. Jag lade den i en plastpåse med en klämma om. Sedan lämnade jag kylen för natten. Idag fanns ändå Stanken kvar! Fortfarande svag, men kvar..... Då tog jag det stora vitkålshuvudet på 3.7 kg och lade den i en plastkasse och bar det helt sonika ut på balkongen. Jag har varit med om stinkande vitkål tidigare. Om det inte fungerar, så......


Fridens.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

1 oktober 2010 16:16

Jag har varit med om att lukten sitter kvar trots att luktkällan tagits bort och man tvättat rent. Du behöver nog rengöringsmedel som luktar något så att en ny doft ersätter den andra. Citron eller så...

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

1 oktober 2010 17:25

Som sagt. En halv citron drar åt sej resten av den otäcka lukten.
Hoppas det blir bättre.

http://peek-a-boos.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pär

1 oktober 2010 18:25

Det är nog kvar en del äckel i avrinningen mot baksidan. Lukten försvinner nog om några dagar annars får jag resna när jag kommer hem. Man får nog i så fall dra fram kylen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards