Alla inlägg den 23 november 2009

Av Ewa - 23 november 2009 21:06

Elin och jag såg ju "HP och halvblods-prinsen" på bio i somras. Idag kom den på DVD och vi såg den igen. Det är tur att jag hade möjlighet att se den en andra gång! När vi såg den på bio, så SÅG jag den egentligen inte. Eftersom jag har lyssnat på/läst böckerna så många gånger, så var jag dumt nog fokuserad på vad som INTE var med i filmen och vilka ändringar som gjorts jämfört med boken. När jag såg den idag, SÅG jag den verkligen och som film är den MYCKET bra! Den bästa av HP-filmerna. Skrattande  Ju äldre Harry & Co har blivit desto mer skådespeleri har det blivit. Barnskådespelare i all ära, men det handlar egentligen inte om att agera, eller hur? Tungan ute


Jag minns att jag skrev det efter biobesöket, men jag skriver det igen: jag förstår inte varför Kråkboet brändes ned. Jag förstår inte den scenen över huvud taget! INGET av det är med i boken mer än att de tillbringade jullovet hemma hos familjen Weasley! Skrikandes Kan någon Harry Potter-fantast förklara just den scenen för mig?


Fridens.

Av Ewa - 23 november 2009 20:54

Jag hade möjlighet att ha en vilodag.

Jag har sparat 1000 kr genom att flytta fram tandhygienisttiden.

Den senaste HP-filmen kom idag och den är bättre än jag mindes.

Ännu en (relativt) rossel-fri dag för Lotta.

Te.


Fridens.


Humlesnurren fyller 1 år idag!

  

Av Ewa - 23 november 2009 12:41

Just nu lyssnar jag på när Jim Dale läser "Harry Potter and the goblet of fire". Det är som bomull för öronen att lyssna på ren brittisk engelska. Herr Dale använder sig av många olika dialekter vilket ibland låter krystat ibland och jag tycker att det är svårare att höra skillnad på olika röster än när Krister Henriksson läser. Herr Henrikssons uttal av engelska namn lämnar mycket övrigt att önska, men han är ändå bäst! En av hans absoluta plus är att det hörs på honom när även han tycker att det han läser är roligt. Skrattande  Hos herr Dale är det litet av "the stiff upper lipp"....


Fridens.


     Herr Henriksson mot herr Dale        

Av Ewa - 23 november 2009 10:26

Redan igår kväll kände jag mig tjock i halsen och småhostig. Idag vaknade jag med huvudvärk, så det blev ingen styrketräning. Kanske en promenad. En kort en. Det är en så'n där dag när det känns oerhört jobbigt att ens klä på mig.... Det regnar inte idag, men jag tycker ändå att vädret är skit-trist; +8 (!!!) och mulet. Jag vill ha kyla som nyper i näsan och kinderna! Jag vill ha TJOCK frost som glittrar i solskenet!


O-fridens.

Decemberfrost  


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards