Alla inlägg den 16 november 2009

Av Ewa - 16 november 2009 19:48

Det gick MYCKET bättre på SATS idag.

Det känns VÄLDIGT bra att styrketräna igen.

I morgon ska jag ingenstans.

Snart kommer det in pengar på kontot igen.

Våra marsvin. Igen och igen och igen och....ALLTID.


Fridens.


Mysan badar. Hon finns tyvärr inte kvar hos oss, men vi har foton!

  



Av Ewa - 16 november 2009 16:29

.....till SATS utan några som helst problem! Dagens pass var bättre på alla sätt; mer ork och bättre koncentration. Nästa gång kommer jag att öka på de flesta övningarna. Maskinerna hos mitt SATS är indelade i 3 åldergrupper: längst in står de helsvarta och äldsta Nautilus, i mitten står ett gäng vita maskiner och längst ut mot dörren står de nyaste ljusgråa som är väldigt smäckra, tysta och mjuka att arbeta med. Det är alltid bra att variera träningen och jag har sneglat lite på de ljusgråa maskinerna. Idag provade jag den som jag trodde motsvarade överarm + rygg-maskinen hos Nautilus (de vita maskinerna har jag aldrig provat). Den VAR skönare att arbeta med, men när jag tittade närmare på beskrivningen av vilka muskelgrupper som aktiverades, så var det bara överarm/axel och i viss mån övre ryggmusklerna och det blev jag lite besviken över. Jag tycker att det känns skönare när stora muskelgrupper får arbeta samtidigt; det tar mer och så är det med Nautilus. Jag blir bara irriterad om jag ska arbeta med endast en muskel i taget och då bli tvungen att använda dubbelt så många maskiner. De fria vikterna är jag för feg för. Speglar..... Isch! Som det är just nu, så styrketränar jag ju inte för att bygga synliga muskler utan för att få vardagsstyrka som får mig att må bättre. Det är, hur som helst, väldigt skönt att vara tillbaka där!

    

Jag somnade nästan på tåget hem, men hade rask takt upp från stationen - jag ville hem till marsvinen!!! Det första jag gjorde var att blanda till kli-gröten och medan de turades om att trängas runt skålen (det ryms inte 7 nöss i en skål och alla gillar faktiskt inte gröten), så packade jag upp träningskläderna och sedan gjorde jag i ordning MIN lunch: 2 stekta ägg, 4 prinskorvar, drickyoughurt och te. Medan jag åt såg jag "HP och fången från Azkaban". Strax efter den var slut, så ringde Pär och bad mig komma ned till Konsum för att hjälpa till med veckohandlingen, så det var bara att gå ut igen, men jag fick ju åka bil tillbaka.

     


I morse gick jag före Elin och då var det dimmigt och helt stilla. Det enda som hördes var ljuden från ett bygge alldeles i närheten. Elin sa att det hällregnade när hon gick till skolan vid 10-tiden. Det regnade i Stockholm oxå. Jag hoppas att det är uppehåll i morgon för nu har jag inte promenerat sedan i torsdags och längtar ut! Det känns så HIMLA BRA att vara frisk igen och att orka träna så mycket som jag vill och behöver!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards