Alla inlägg den 15 november 2009

Av Ewa - 15 november 2009 18:08

En söndag med väldigt gemytlig stämning.

Jag är äntligen färdig med sorteringen av pocket-böckerna.

Geisha-boken som jag hade glömt att jag har.

Busfärska skum(ma)-tomtar.

Min familj är frisk.


Ikväll går mina tankar till Elins fd. klasskompis familj som förlorat en dotter efter en lång tids sjukdom.


  



Av Ewa - 15 november 2009 16:19

Pär har bakat matbröd och lussebullar och så tog han en springrunda innan han började med middagen.


Elin har pluggat sammhällskunskap (STORT prov på tisdag), bakat lussebullar och lång-duschat.


Jag har varit till Konusm ("Det man inte har i huv'et får man ha i benen"), tvättat + bytt lakan och sorterat färdigt pocket-böckerna och nu flimrar alfabetet framför mina ögonen och huv'et är slutkört. Tungan ute  Det har sina fördelar att sortera böckerna. Jag har hittat några som jag gärna vill läsa igen, men som har varit spårlöst försvunna i röran. SkrattandeJag har hittat några som jag tror att Elin skulle tycka om att läsa. Glad  Jag har hitta några som visade sig vara dubletter. Ooops! Skäms  Nu är det en vansinnigt snygg ordning och det har dessutom blivit MYCKET utrymme över eftersom alla pocket nu står i dubbla rader. Mot slutet upptäckte jag några böcker som jag lagt åt sidan för senare insortering på "C" och sedan glömt bort och insåg att om jag verkligen skulle få in dem på rätt plats, så måste jag riva ut allt igen... Jag började nästan gråta av trötthet! Skrikandes Jag minns när vi var nyinflyttade och jag precis var färdig med böckerna och svärfar lämnade tillbaka en hel kasse med böcker som han hade lånat..... Idag kom Pär upp för att beskåda mitt herkules-arbete och slänger ur sig en kommentar: "Det finns onekligen en del man skulle kunna slänga....." . Han tycker om att leva farligt!


Jag orkar inte läsa färdigt "De välvilliga". Bitvis är den väldigt bra, men om jag är det minsta trött i huvudet, så blir jag snabbt bortvillad av alla tyska militär-beteckningar och så glömmer jag vad det egentligen handlar om. Suck. Sedan är den besvärlig att hålla i med sina 900 sidor. Jag hittade "En geishas liv" av Kiharu Nakamura (tillhör kategorin av böcker som jag hade glömt att jag hade och som därför SKULLE HA KUNNAT bli en så'n där pinsam dublett). Det är hennes liv som "En geishas memoarer" bygger på. Jag ska läsa den i stället.


    Fridens.


Av Ewa - 15 november 2009 16:17

.....att lussebullarna blir fluffigare om de penslas EFTER gräddningen?


Fridens.

Av Ewa - 15 november 2009 10:55

"Quantum of solace" såg jag igår på en av filmkanalerna. Jag satt kvar hela filmen, men jag kan ändå inte säga att jag tycker att den var bra. Jag var på sitta-i-soffan-och-se-film-humör igår och då kan jag se NÄSTAN vad som helst. Elins kusin är helt såld på de senaste Bond-filmerna och ställer mig väldigt undrande till det. Han som är en sådan fin pojke annars..... Flört Bond-filmerna har aldrig varit bra egentligen, men jag gillade Sean Connery och Pierce Brosnan. Timothy Dalton var ok. Den första Bond-filmen som jag såg var "Iskallt uppdrag" med just T Dalton. På bio. Slutet av 80-talet. Efteråt var jag fysiskt slutkörd efter alla action-scener. På den tiden har jag för mig att jag faktiskt förstod intrigen filmen vilket det har varit sämre med i de senaste 5-6 filmerna. Tyngdpunkten har lagts allt mer på action-scener som egentligen inte för handlingen framåt och så denna sjuka produktplacering..... Ett extra minus i de 2 senaste filmerna är Daniel Craig. Jag gillar inte honom. Inte som skådespelare och absolut inte som Bond, James Bond. Tacka vet jag Potter, Harry Potter! Skrattande


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards