Alla inlägg den 29 november 2009

Av Ewa - 29 november 2009 21:20

Filmen var bättre än väntat.

Vi hade väldigt bra platser.

En trevlig dag med Elin.

Jag har bestämt mig för att kontakta Specsavers om att glasögonen inte känns bra.

En planerad vilodag i morgon.


Fridens.

  


Av Ewa - 29 november 2009 21:11

".....skulle käka nötter."

 


Sedan hänger han i bak-tassarna för att peta ut en ny nöt ur påsen och så upp igen för att hålla den mellan tassarna och knapra i lugn och ro innan det är dax att hänga i bak-tassarna igen osv. Man kan titta på den övre bilden i ca 15 sekunder och sedan byta till den nedre i 5 sekunder för att sedan titta på den övre i 15 sekunder igen osv. Då blir effekten nästan som när vi stod vid köksfönstret och kikade på honom i morse! Visst är han fin, vår Kurre?


  


Fridens.  

Av Ewa - 29 november 2009 16:14

Jag hade inga förväntningar på "New moon" utan följde med mest som sällskap. Filmen visade sig vara riktigt bra! Bättre än den första och absolut bättre än boken! De dryga 2 timmarna flög förbi. Elin och jag hade 2 platser längst fram på balkongens ena sida (som i en utstickande arm) och vi satt helt ensamma där. Ingen bakom som störde. Himla mysigt och det kändes nästan som när vi sitter hemma och ser film och mumsar och småpratar med den skillnaden att "tv:n" var enorm.  


Vi var tvungna att stödhandla lite mjölk och ägg på vägen hem och passade på att kika på de söta pojkarna i Konsum.    Vid det laget hade det blivit mörkt och hela dagen har varit enormt dimmig, men nu på kvällskvisten är dimman otrolig; det är knappt att man ser tvärs över gatan! Jag gillar dimma. Det känns ombonat.


Jag skryter ju alltid om hur bra jag känner mig själv och nu tänker jag leva som jag lär genom att inte åka till SATS i morgon. Jag VET att jag kommer att bli jättetrött i morgon eftersom helgen har varit ovanligt späckad för min del. Jag bestämmer redan nu att jag ska ha en vilodag. Kanske promenera.


Fridens.



Av Ewa - 29 november 2009 09:53


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards