Alla inlägg den 19 november 2009

Av Ewa - 19 november 2009 23:02

Jag mår bättre nu.

SATS i morgon.

Nya glasögon i morgon.

Pär köpte choklad till mig.

Nytt spel (Luxor Adventure).


Fridens.


Av Ewa - 19 november 2009 16:19

Bortsett från att jag redan har kommit överens med Pär om att jag nöjer mig med nya glasögon, så är det MER ORK som jag önskar mig. En flyttkartong med mer ork. Jag är fortfarande glad över att äntligen vara förkylnings- och host-fri, men den psykiska orken är inte vad den brukade vara..... Kan det vara så att när jag, efter nästan 3 månaders förkylning och hosta, började promenera och sedan ökade på med styrketräning och dessutom verkligen NJÖT av att må bra igen och av att ha energi, så tog jag i för mycket? Inte mycket för mycket, men jag blev övertrött och åkte rutschkana ner till botten. Det känns lite som att PMS-eländet inte hann infinna sig i tid den här månaden utan kommer nu i stället när det är över för denna gång. Skrutt samma! Idag mår jag skit helt enkelt. Jag sov i sängen (OBS! inte soffan och då är det allvar för mig) ett par timmar tillsammans med Måns (min gyllenbruna nalle). Sedan tog jag te och rostat bröd medan jag såg den fjärde HP-filmen. Efter det duschade jag och en dusch fungerar alltid. Det känns lite bättre, men det som lyfte det hela ytterligare är att Pär kom hem med en stor Fazer Blå-kaka till mig! Han läste mitt inlägg från i morse och pep in på Konsum på vägen hem. Det är SÅ'NA småsaker som gör att jag känner att han bryr sig. Jag behöver inga stora gester. Choklad gör mig tårögd. Tack, gubben min! Kyss


Fridens.

 


Av Ewa - 19 november 2009 16:17

......att det är bättre för hälsan att vara en (rimligt) överviktig motionär än en normalviktig soffpotatis?


Fridens.

Av Ewa - 19 november 2009 09:15

Jag brukar kunna se anledningen till svackorna och de här Jekyll-Hyde-liknande humörsvängningarna kopplar jag till den nya medicinen. Humörsväningningarna (igår kom den tredje) har de 2 tidigare gångerna haft att göra med över-trötthet, så då får jag väl anta att även gårdagens hade med det att göra. Däremot har jag ingen förklaring till varför jag fortfarande krälar runt på botten efter en bra natts sömn. Allt är nattsvart. Jag tänker äta min youhurt och ta mina mediciner och sedan går jag och lägger mig igen. Som pricken över i har jag ingen choklad hemma.


O-fridens.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards