Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Jag vill ha MER ORK i julklapp!

Av Ewa - 19 november 2009 16:19

Bortsett från att jag redan har kommit överens med Pär om att jag nöjer mig med nya glasögon, så är det MER ORK som jag önskar mig. En flyttkartong med mer ork. Jag är fortfarande glad över att äntligen vara förkylnings- och host-fri, men den psykiska orken är inte vad den brukade vara..... Kan det vara så att när jag, efter nästan 3 månaders förkylning och hosta, började promenera och sedan ökade på med styrketräning och dessutom verkligen NJÖT av att må bra igen och av att ha energi, så tog jag i för mycket? Inte mycket för mycket, men jag blev övertrött och åkte rutschkana ner till botten. Det känns lite som att PMS-eländet inte hann infinna sig i tid den här månaden utan kommer nu i stället när det är över för denna gång. Skrutt samma! Idag mår jag skit helt enkelt. Jag sov i sängen (OBS! inte soffan och då är det allvar för mig) ett par timmar tillsammans med Måns (min gyllenbruna nalle). Sedan tog jag te och rostat bröd medan jag såg den fjärde HP-filmen. Efter det duschade jag och en dusch fungerar alltid. Det känns lite bättre, men det som lyfte det hela ytterligare är att Pär kom hem med en stor Fazer Blå-kaka till mig! Han läste mitt inlägg från i morse och pep in på Konsum på vägen hem. Det är SÅ'NA småsaker som gör att jag känner att han bryr sig. Jag behöver inga stora gester. Choklad gör mig tårögd. Tack, gubben min! Kyss


Fridens.

 


 
 
Marianne

Marianne

19 november 2009 21:40

Jag äter Rosenrot och tror att de har gett mig lite mer energi.
Gulligt av Pär och köpa med sig en chokladkaka hem
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Gröngöling

Gröngöling

20 november 2009 10:58

Jättegulligt av din käre man att pyssla om dig lite!
Jag känner igen vad du skriver om, tror tyvärr också att man lätt kan bli övertrött när man sätter igång igen. Känner det själv nu, att det inte behövs mycket för att det ska gå från riktigt bra till sämre. Men det går ju att vila upp sig igen och kanske man lär sig efter varje gång. Eller så är det bara så här, upp ibland och så pang, ramlar man och slår sig lite och så reser man sig upp igen...
Svammel..
Kram och hoppas dagen på SATS och i stan är bra och kul!

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Nannis

Nannis

20 november 2009 18:31

Härligt med en man, speciellt en man med choklad ;)

Ha det gott Ewa! kram från mig och bananen :D

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards