Alla inlägg den 12 november 2009

Av Ewa - 12 november 2009 18:07

Dagens promenad.

Harry Potter & Co.

JK Rowling för att hon skrev om HP.

Nya glasögon på g.

SATS i morgon.


Fridens.

  

Av Ewa - 12 november 2009 16:18

"HP och halvblodsprinsen" släpps den 23 dvs om 11 dagar och även om jag kan böckerna baklänges och framlänges, så känns det  o e r h öööööö r t  nödvändigt att se om de 5 föregående filmerna! Jag såg den första idag och de är ju för söta de små Harrysarna, Ronnarna och Hermionerna. Puss på dem! Jag satt i mitt soffhörn med te, kuddar och filt och sööööööögs in i den underbart magiska världen..... *älskar*


Fridens.

     

Av Ewa - 12 november 2009 12:27

Jag kom nyss tillbaka från en 80 minuters promenad. Kallt och kortkort snöfall, men framför allt var det tungt. Benen kändes stumma. Mjölksyrekänsla. Jag har lärt mig att det inte är någon bra idé att pressa mig själv då, så jag tog det lugnt större delen av promenaden.


I våras var jag på väg att skaffa nya glasögon, men backade ur i sista minuten. Nu gör jag ett nytt försök. Det har gått 6 månader och jag upplever det som att synen har försämrats ordentligt. Pär tycker inte att vi har finanser till nya glasögon just nu, men igår kom jag med ett förslag som han nappade på. Jag köper nya glasögon, så slipper han köpa julklappar åt mig i år. Han nappade på det, så i morgon ska jag kolla synen och prova bågar. Dessutom ska jag till SATS först. BASTA!


Igår läste jag ut "Vad som än händer" och den var riktigt bra. I början. Sedan sjönk det till "hyfsad" för att sluta i "Isch, vad smörigt!" vilket gjorde att jag bara skummade de sista 25-30 sidorna. Nu läser jag en tok-tjock bok på 912 sidor som heter "De välvilliga" av Jonathan Litell som skildrar koncentrationslägren ur bödelns synvinkel. Vi får se hur det går för boken är ganska jobbig att hålla i..... Tungan ute


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards