Alla inlägg den 9 november 2009

Av Ewa - 9 november 2009 20:32

Jag var inte tvungen att åka iväg någonstans idag.

Jag har haft möjlighet att vila.

"Tjenare, kungen!" - en bra film med mycket bra 80-talsmusik.


Mitt huvud är för trött idag.....


Fridens.

  

Av Ewa - 9 november 2009 11:10

Social baksmälla är MITT uttryck. Det har jag copyright på. Jag har använt det förut och jag använder det idag igen eftersom det är den enda förklaringen till att jag är så in i bängen TRÖTT. Hostan är tillbaka!!! Tillfälligt hoppas jag. Småsnuvig. Gårdagens många samtal och ibland hetsiga diskussioner drog loss de sista resterna av hostan. Mot slutet av vårt besök fann jag mig själv i ett tillstånd som jag ofta finner mig själv i tillsammans med Vårt Gäng: jag lutar mig tillbaka i soffan i en sorts halv-koma och bara lyssnar eftersom jag inte längre orkar hetsa upp mig eller ha åsikter om allt från kronprinsessan Victorias och Daniels blivande hem i Hagaparken (en stor del av parken kommer att spärras av till följd av detta) till Stalins terror. SUCK!!! Om 3 veckor kommer allihop hit - vi har bjudit hit dem -  och till dess har jag nog piggat på mig igen. Glad


Elin känner sig ibland värdelös i jämförelse med sina kompisar. Jag känner igen det alltför väl..... Igår fick jag en snilleblixt (det är kanske DÄRFÖR jag är trött och inte alls pga kalaset!) och sa till henne att hon själv måste definiera "värdefull". Är man värdefull för att man ständigt har en pojkvän eller för att man är sexuellt aktiv eller för att föräldrarna har råd att ta med en på utlandsresor flera gånger om året eller för att man aldrig sitter hemma med sina föräldrar en lördagskväll? Om man ständigt har en pojkvän, så har man förmodligen svårt att finna ett värde i sig själv. Om man är sexuellt aktiv när man inte är mer än 16, så tycker jag att man ska fråga sig varför. Om man tycker om att sitta hemma en lördagskväll i stället för att vara ute och busa, så kan det bero på att man ser igenom den sortens "nöje". Känslan av att vara värdelös dyker upp oavsett ålder. Som vuxen känner jag mig ofta värdelös eftersom jag är för sjuk för att arbeta, jag lyckas inte gå ned i vikt och jag är inte alls insatt i sådant som jag har fått för mig att en vuxen ska vara insatt i. Fördelen med att vara vuxen en så'n här gång är att jag har haft mer tid på mig att lära känna mig själv jämfört med Elin, så jag har haft möjlighet att träna mig själv i att känna mig värdefull på andra sätt. Elin har, till skillnad från mig, fått en mamma som hon kan prata med, så hon kan börja träna redan nu. Skrattande


Fridens.


PS. Avskaffa monarkin!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards