Alla inlägg den 20 november 2009

Av Ewa - 20 november 2009 18:09

Var det någon som såg vem det var som klubbade mig? Jag blev tvärtrött! Tränings-tröttheten som brukar komma en stund efter att jag har kommit hem blev uppskjuten och kom först nu. I morse fick jag sällskap av Pär som skulle till Löplabbet och köpa nya spring-skor för att sedan hälsa på sina föräldrar. Jag fortsatte till SATS och genomförde ett väldigt skönt pass och det känns extra bra att jag känner att det finns gott om utrymme att öka på, att göra det jobbigare. Efter träningen gick jag till optikern och löste ut mina nya glasögon och jag valde rätt båge; de sitter väldigt skönt och så ser jag bättre oxå. På köpet fick jag 2 riktigt bra glasögonfodral oxå (det ena till solglasögonen). Specsavers är BRA! Nästa stopp blev Body Shop och ett inköp av 2 stycken badsvampar och sedan gick även jag hem till svärföräldrarna där vi fick lunch och fika. Skrattande På vägen hem dök jag in på Konsum för att handla hem fredagsmys. Vi var inte hemma förrän halv 16. Elin och jag drack te och tittade på "Grey's" och sedan var det dax för mig att laga middag. DÄRFÖR blev tränings-tröttheten uppskjuten tills nu. Uäää......


Varje gång jag är på SATS, så passar jag på att studera träningsstilar och jag kan inte låta bli att undra hur vissa människor fungerar. Äldre herrar har en tendens att gå fram till en maskin, ställa in vikterna, sätta sig och sedan ge järnet på ett halvdant, ogenomtänkt sätt. Det viktigaste verkar vara att de klarar av så tungt motstånd som möjligt. Det verkar vara betydelselöst att de kanske sitter fel medan de utför övningen eller att de ytterst sällan tar ut hela rörelsen av just den anledningen att de har för mycket motstånd. Det finns en anledning till att man kan ställa in sitthöjd mm och det är för att chanserna att man utför övningen korrekt ökar. Om man utför övningen korrekt, så borde effekten av den bli bättre, eller har jag fel? Idag promenerade det omkring en personlig tränare som var mellan kunder. Han ryckte in och hjälpte till om man bad om det och jag såg honom även hjälpa en kvinna som inte fixade att utföra en övning korrekt. Jag skulle ha velat viska åt honom att ta sig en titt på det gäng med äldre herrar som tränar samtidigt som jag, men de hade redan slutat.


Nu är frågan om jag ska gå och lägga mig direkt eller se lättsam film med Elin? Hon har föreslagit "Smala Sussie" eller Mumin. Hmmm...... Det blir i alla fall te först!


Fridens.

  

Vem kommer nu i rutan här?

Jo, visst det mumintrollet är

med sammetsnos och luden svans

det bästa troll som nå'nsin fanns

 

Jo, det är mumin!

 

I Mumindalens trygga ro

i muminhus vi ser dem bo

en stor familj där var och en

har sammetsnos och korta ben

så där som mumin

 

Pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa

Ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma

Pa-pa-pa-pa-ma-ma-ma-ma-ma-ma-maaaa.....

 


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards