Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Att se en film eller att SE en film

Av Ewa - 23 november 2009 21:06

Elin och jag såg ju "HP och halvblods-prinsen" på bio i somras. Idag kom den på DVD och vi såg den igen. Det är tur att jag hade möjlighet att se den en andra gång! När vi såg den på bio, så SÅG jag den egentligen inte. Eftersom jag har lyssnat på/läst böckerna så många gånger, så var jag dumt nog fokuserad på vad som INTE var med i filmen och vilka ändringar som gjorts jämfört med boken. När jag såg den idag, SÅG jag den verkligen och som film är den MYCKET bra! Den bästa av HP-filmerna. Skrattande  Ju äldre Harry & Co har blivit desto mer skådespeleri har det blivit. Barnskådespelare i all ära, men det handlar egentligen inte om att agera, eller hur? Tungan ute


Jag minns att jag skrev det efter biobesöket, men jag skriver det igen: jag förstår inte varför Kråkboet brändes ned. Jag förstår inte den scenen över huvud taget! INGET av det är med i boken mer än att de tillbringade jullovet hemma hos familjen Weasley! Skrikandes Kan någon Harry Potter-fantast förklara just den scenen för mig?


Fridens.

 
 
Marianne

Marianne

24 november 2009 10:45

Jag blir lite förvånad över att det är tillåtet att använda namnet halvblod på en persons ursprung. Då man inte ens får kalla en kaka för negerbulle.
krami

http://www.ekoxenskennel.se

 
Jag själv

Jag själv

24 november 2009 12:08

Marianne: eftersom det handlar om TROLLKARLS-blod, så är det väl inte lika känsligt.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards