Direktlänk till inlägg 3 december 2013

Kommentarer och kommentarer

Av Ewa - 3 december 2013 15:20

Jag har haft min blog i snart 8 år och för mig är det allvar. Jag skriver för att jag behöver. Naturligtvis vill jag ha läsare oxå, men jag skriver inte för att få läsare för i så fall hade jag lagt av för länge sedan. Mina läsare är en liten, men trogen skara och som verkar respektera mig för det jag skriver, eller har jag fel? De gånger jag får kommentarer, så har de med inlägget att göra. De gånger jag får kommentarer som inte har med inlägget att göra, så publicerar jag de inte. Nope. Härom dagen skrev jag ett allvarligt, ganska tungt inlägg om människorvärde och fick en kommentar som var positiv och smickrande och jag föll för den trots att jag hade sett exakt samma kommentar hos en blogg-vän. Kommentaren var så rackarns exakt lika forumelad att det bara var våra namn som skiljde åt, ungefär som ett så'nt där förtryckt fjäsk-brev som postorderföretag skickar ut för att smickra mig till att köpa mer pronto. Jag har makt här i min egen blog, så nu har jag raderat både kommentaren och länken till bloggaren. Moahahahaaa! Fjäskare göre sig ej besvär. Jag kräver respekt därför att jag respekterar, men jag har även respekt för mig själv och ju mer jag funderade på kommentaren i fråga desto mer illa tyckte jag om den. Om människan hade skrivit någonting om själva inlägget, så hade jag nog haft kvar den, men så var det inte. Kommentaren var i syfte att framhäva sig själv och så'nt håller jag mig för god för. Bloggen och ja, jag läste ett inlägg i den och till och med kommenterade, är tillräckligt välskriven och intressant för att kunna få läsare, men då får väl människan jobba för det utan att fiska efter gratis reklam hos mig!


  

 
 
Gröngöling

Gröngöling

3 december 2013 16:46

Ja den där kommentaren var en ovanligt listigt formulerad bluff. Kände precis som du, att den skavde lite, när jag läste den hos dig.
Jag raderar såna där dussinkommentarer också, har inte tid med sånt.
Kram, ha det gott i halvmörkret...
Jag räknar gärna in mig i din trogna, respektfulla skara!

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

3 december 2013 20:31

Den var listigt formulerad och på sätt och vis oärligare än "Hej! Kommentera hos mig, så kommenterar jag hos dig!".

Du har en självklar plats i min skara!
Kram

 
margus

margus

4 december 2013 23:52

Bra gjort! Den där var en listig en, hehe;-)

http://margus.bloggplatsen.se

Ewa

5 december 2013 20:57

En sorts sol & vårare i blogvärlden och de brukar vara listiga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards