Alla inlägg den 25 december 2013

Av Ewa - 25 december 2013 21:22

Om jag försöker sluta 2013 i en något mer positiv anda än jag vanligtvis lyckas uppbåda så här i slutet av ännu ett år, så kanske jag kan börja 2014 på samma sätt och på så vis slippa den överväldigande, blöt-filt-känsla som alltid övermannar mig den 1 januari?


En form av tacksamhetsdagbok som sträcker sig över hela det gångna året. Vad har jag varit med om som har varit positivt? Eftersom jag lever i en liten värld, så blir händelserna heller inte stora.....


* Jag vågade mig iväg till mitt första gyn-undersökning på 20 år och blev friskförklarad.

* Jag fick en ny dår-doktor som är riktigt bra och som hjälpte mig att få den samtalskontakt jag behövde.

* Jag hittade en klinik som arbetar med stötvågsbehandling för min hälsporre.

* Jag har fått uppleva hur det har vänt från svart till vitt för Elin.

* Jag upptäckte bungy-pump-stavarna och åter-upptäckte gummibandsträningen.

* Pär och jag gjorde en väldigt lyckad skärgårdsutflykt.

* Jag hittade tillbaka till musiken med hjälp av Spotify.

* Jag har lärt mig att städa tack vare dårstädningen i maj månad och vet nu hur jag ska hålla lorten stången.


Inte så pjåkigt ändå. Nu ska jag påminna mig själv om det här den 1 januari när jag behöver massor av ork och positivitet för att klara av ännu ett år.


  


Av Ewa - 25 december 2013 21:01

Kan ett marsvin återfödas som nalle? Jajamänsan, för en av mina hjärtegrisar, Ellen, kom tillbaka till mig igår i form av julklappen från Elin som var en nalle. En handgjord, silkeslen nalle från Bukowski med samma färg på pälsen som Ellen hade och samma pepparkornsögon.


Marsvinet Nallen 

 

Närbild......

 

Vad nallen heter? Ellen förstås!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards