Alla inlägg den 26 december 2013

Av Ewa - 26 december 2013 16:32

Igår tvingade jag upp mig själv vid halv 10 för att promenera. Jag längtade efter frisk luft och dagsljus. När rullgardinen är uppe, så är det så infernaliskt mulet att är det var närapå tvärmörkt. Det såg ut som det regnade oxå, men för att försäkra mig om hur mycket det regnade, så öppnade jag ytterdörren och fick en audiell bekräftelse när jag hörde regnet forsa ned. Amenfyfaaaan! Jag gick tillbaka till sängen och sov till halv 13. Resten av dagen var varenda lampa tänd för att simulera någon form av ljus. Vädermässigt har det varit en av de sorgligaste jular jag kan komma ihåg. Jag gjorde ett nytt förösök idag och när rullgardinen var uppe, så såg jag solen! Sol och riktigt dagsljus!! Jag fick med mig Pär och vi tog en långsam sväng runt Flaten på 75 minuter och vissa partier var glashala, täckta av den sortens tunna, osynliga is som är så lömsk. Herrejösses, vad det var skönt med frisk luft!! Det är inte ofta jag tycker om att få solen i ögonen, men idag gjorde jag det. När det gäller orken, så skulle jag ha önskat mig det i julklapp. Magsjuka vrider sannerligen ur en som en disktrasa! Igår var den första dagen, sedan i fredags, som jag kände att jag tordes äta vad jag ville och det var först igår som jag vågade ställa undan spy-hinken. Jag är magfrisk! 


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards