Alla inlägg den 22 december 2013

Av Ewa - 22 december 2013 17:52

Har jag inte lärt mig något under mina 48 år? De gånger jag har varit magsjuk, så har alltid det faktum att jag har kunnat tänka mig att äta en hamburgare varit ett tecken på att jag nästan var frisk. Igår mådde jag riktigt bra. Jag orkade vara uppe hela dagen och jag kunde till och med koncentrera mig på en bok. Det rådde en himmelsk frid i magen och på eftermiddagen blev jag hungrig, riktigt hungrig. Mat! Pizza! En barncalzone, varm och mjuk i magen. I stället för hamburgaren. Det var gott och jag åt nästan hela. Magen tyckte att det var ok i 1 timme, men det blev flera toalettbesök under kvällen och när jag lade mig vid 22 mådde jag illa. Jag orkade inte tycka synd om mig själv för jag tyckte att pizza-idén var så..........korkad. Efter 1 dryg timme avtog illamåendet och jag slumrade in. Jag slapp kräkas. Halleluja! Magen har varit helt, totalt, maximalt körd idag, men jag har sluppit kräkas och det är ta mig tusan det som räknas just nu. Jag mår små-illa och har fått i mig lite youghurt, en hel del Proviva blåbär och Cola. Varför hakade Pär på pizzaförslaget i stället för att avråda mig?! Han som precis har varit sjuk borde väl veta bättre? Ska jag behöva tänka på allt själv??


Jag har städat i 6 timmar för jag vägrade tillbringa en dag till liggande och bli bored out of my mind. Badrummet och sedan låg jag som en död sill i soffan i 10 minuter. Köket och så 10 minuter död sill. Hallen - död sill. Sovrummet - död sill. Vardagrummet som blev fullt av döda sillar eftersom jag soppa' torsk på ork trots allt socker och koffein. Tänk om det blir den enda sillen för mig i jul? Städningen var tillfredsställande på ett annat sätt än det vanliga. Det var så skönt att skrubba, gnugga och dammsuga och att vädra, vädra, vädra ut sjukstanken som nästan var lika synlig som de anabola dammråttorna.


Vår dammsugare brukade vara en uuuuultra sajlänsare, men nu för tiden låter den som Chewbacca. Någonting måste ha fastnat någonstans. Varför kan inte Pär som ju är en civilingenjör, jämfört med mig som är en sjukpensionär med mycket liten teknisk hjärna, inte fixa det?


3 nätter i rad när jag har vaknat 1 gång i timmen börjar kännas nu. Jag vill sova!!! Jag hoppas att all fysisk aktivitet hjälper till med det i natt.


  



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards