Alla inlägg den 11 december 2013

Av Ewa - 11 december 2013 21:05

......de gånger som Selma följer med till Robin. Det är inte klokt egentligen. Den här vändan kommer hon inte tillbaka förrän på måndag! Vad göra? Lösningen är en vikariepool, så när saknaden efter långa, silkeslena öron och fluffig päls blir alltför svår, så är det bara att suga tag i en av vikarierna. Är vi smarta eller är vi smarta?

    

Av Ewa - 11 december 2013 20:44

20 minuter plus 25 minuter har jag promenerat idag. Tur och retur till Filmkedjan för att hämta 2 paket som innehöll en andra bokbeställning till mig själv och en stor filmbeställning som Pär och jag gjorde tillsammans som julklapp till oss själva 2013 (förra årets julklapp var ju den nya soffklädseln). Pär kommer att vara långledig och det vete tusan hur mycket tid snorpan kommer att tillbringa med sina gamla päron, så vi 2 kommer att ha filmkväll varje kväll ända in på 2014. Pär är otroligt svår att få med sig när det gäller film, det finns inte mycket han gillar, men nu har han varit med och valt. 

"Big bang theory" är egentligen en serie om man nu ska vara petnoga och "Iron sky" är helt och hållet Pärs för den vill jag inte se eftersom jag tror att den är fånig, urfånig, på gränsen till urdålig. 


För varje jul handlar det allt mer om överlevnad för mig. Överlevnad genom undvikande. Undvikande av julen så långt det är möjligt. Minimalt med pynt och om jag får min vilja igenom, så skippar vi granen även i år. Möjligen en liten bordsgran. Minimalt med hets genom att fixa julklapparna på nätet för då landar de i brevlådan eller så får jag en välbehövlig pakethämtarpromenad, men jag slipper pöbeln. Minimalt med julmat förutom svärmors suveräna julbord på själva julafton. Film är ett bra sätt att undvika den verkliga världen och att läsa är ett annat sätt och det här är de 12 böcker som jag ser fram emot att gömma mig i.

        

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards