Alla inlägg den 9 december 2013

Av Ewa - 9 december 2013 20:26

Det var dax för en besökskombo igen med doktor EK först och sedan LG. Jag vet inte riktigt vad det var med EK idag, men det kändes inte lika bra som det brukar. Hon var okoncentrerad och jag var inne hos henne bara 20 minuter jämfört med de vanligare 50. Samtalet var trögt och mot slutet, som alltså kom ovanligt fort, så frågade hon vad hon kunde hjälpa mig med idag förutom att förnya en himla många recept och jag svarade att jag inte visste för det gjorde jag inte. Snipp, snapp, snut, så var besöket slut. Lite snopet, men mest en lättnad.


Det var 50 minuter kvar tills jag skulle in till LG, men jag var förberedd med en banan, en drickyoughurt och tegelstenen "Kupolen", så väntan kändes inte besvärlig. Jag har lärt mig att hålla intresset för en bok vid liv trots att det tar många veckor att läsa den och det är en sprillans ny färdighet, ny för i år. Det tog tid att läsa "Tillbaka till henne", men jag ångrar inte att jag läste färdigt den. "Kupolen" är dryga 1100 sidor och den håller fortfarande (jag närmar mig sida 1000). Problemet är mer att den är så jobbig att hålla i, så berättelsen håller, men inte mina händer.


Samtalet med LG var inte någon höjdare det heller. Vi pratade mest om gamla ämnen. Jag är fortfarande trött och känner mig allt annat än alert. Det mesta känns uttjatat. Jag vet inte om jag ska fortsätta hos honom.


Jag trodde att foten skulle klara sig idag eftersom den fick en lång vila i och med läkarbesöken, men efter den sena lunchen (inte förrän halv 14), så gjorde det j-t ont när jag stödde på den. Vad trött jag blir! Jag önskar att jag kunde ta av hela foten som man kunde göra på Bratz-dockorna och lägga upp den i höööögläääääge tills den har läkt färdigt en gång för alla. Jag skulle kunna ha en låne-fot under tiden. Efter lunchen lade jag mig i soffan och halvsov tills det var dax att äta middag. Huvudvärk och en envis nästäppa som Nasonex inte rår på, så jag tog till storsläggan Nezeril och det fungerade. Ingen höjdardag, men, som jag sa till LG när vi pratade om tacksamhet i det lilla, så'na här dagar kommer sällan i flock, så det kanske blir bättre imorgon.


  


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards