Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Är jag överkänslig?

Av Ewa - 30 augusti 2012 18:49

Det är möjligt att jag tar en risk nu, kanske driver jag bort de läsare jag faktiskt har, de som kommenterar, men jag skriver det här i alla fall: jag tar min blog på allvar och förväntar mig kommentarer som visar att läsaren har läst själva inlägget i fråga.


Jag har haft den här blogen i 7,5 år och jag har skrivit och tänker fortsätta att skriva om allt möjligt. Att skriva är nödvändigt för mig, en sorts terapi och om jag inte ville ha kommentarer, så hade jag blockerat den möjligheten. Jag har blottat mig i många inlägg, men jag gör det inte lättvindigt, så när jag skriver ett inläggsom det igår och avslutar det med en smajlis som gör allt annat än smajlar, så blir jag förbannad och sårad när någon kommenterar det hela med "Hej :)  Hoppas du har haft en bra dag?  Ha de fint :)". Jag kommer inte att publicera den. Är jag överkänslig?


O-fridens.    

 
 
Ingen bild

sussi

30 augusti 2012 20:11

Du är absolut inte överkänslig! Jag läser din blogg då och då men jag är dålig på att kommentera. De tar inte mycket av ens tid att skriva en rad eller två så de kan jag inte ens skylla på ..

 
Annie

Annie

31 augusti 2012 08:51

Nej, inte alls överkänslig. Om du skriver att du har haft en skitdag i ett inlägg och möts av en kommentar att "Hoppas att du haft en bra dag" så vittnar det ju bara om nonchalans eftersom läsaren uppenbarligen inte läst ditt inlägg och inte ens ögnat igenom det eftersom man missat den ledsna smiliesen.
Å andra sidan är det nog smällar man får räkna med när man går ut med sina tankar i offentlighetens ljus, men det är ledsamt att du blir sårad. Jag blir bara förnärmad.
Det går inte att uppfostra hela världen, tyvärr ;)

Kram

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Ewa

31 augusti 2012 12:19

Det kryllar av nötter där ute....

 
theamazingm

theamazingm

31 augusti 2012 10:29

NEJ!! Nope!! Nix!!! Nä!!!!
Du är INTE överkänslig!
Kan man inte bemöda sig med att läsa igenom HELA inlägget så tycker jag att man förverkar sin rätt att få lov att kommentera.
Om man inte sätter sig in i det som bloggaren har skrivit så har man förverkat sin rätt att kommentera.
Om man inte försöker att förstå människor ÄVEN om de kanske verkar vara eller tycker annorlunda än du själv - ja, då har man också förverkat sin rätt att kommentera ...
Stå på dig, Ewa!

http://theamazingm.wordpress.com

Ewa

31 augusti 2012 12:20

Tack för att du håller med! :-D

 
Gröngöling

Gröngöling

31 augusti 2012 11:14

Va, när absolut inte överkänslig!
Ett sånt där svar är ju nästan sjukligt, när man tänker på det. Ingen empati, som en dåre ungefär. Pratar om väder och vind när någon är ledsen.
Jag skulle reagera precis likadant i alla fall.

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

31 augusti 2012 12:19

Tack för ditt stöd, kompis!

 
http://ahealthytry.bloggplatsen.se

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

31 augusti 2012 12:38

Du gör helt rätt tycker jag. Många skriver sånt bara för att dom vill att man ska kommentera tillbaka så att det får fler läsare. Men sen handlar deras bloggar inte om något annat än just att synas. Jag tycker att man ska skriva för att man har något att säga och det tycker jag att du har. Jag skriver likt som du för att det är terapi inte för att få en massa trista kommentarer av folk som bara vill höja sin statistik. Jag antar att du också tycker att hela poängen försvinner när folk bara kommenterar för att man ska kommentera tillbaka så att deras statistik höjs. Jag tror inte att du förlorar läsare på att du skrivit inlägget. Jag tycker det är bra skrivet. Kram Carola

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

Ewa

31 augusti 2012 14:42

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards