Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Ewa - 1 augusti 2012 22:00

Shoppingrundan blev behagligt kort.

Färskt godis från Caramella.

Apotekets/Apolivas duschtvål som inte torkar ut huden eller ger mig klåda.


Halv-fridens.    

Av Ewa - 1 augusti 2012 15:43

Elin och jag har varit i Stockholm. Jag köpte Russian Earl Grey, duschtvål och lotion från apoteket, kropsskrubb från Body Shop och godis från Caramella. Elin köpte skor hos Scorette där jag såg dessa fantastiskt fruktansvärt fula skapelser (jag tycker inte att de kan kallas för skor). Vem, jag frågar vem kan gå i dessa?! Och vem tusan vill betala för dem?!


 

Igår hade Elin namnsdag, idag har Pär namnsdag och imorgon har Karin namnsdag dvs. både Elin, svärmor och jag, så idag åt vi en namnsdagslunch på Pizza Hut visserligen utan både Pär och svärmor.....    När vi stod i kön för att bli bordsplacerade, så sa servitören att han rekommenderade att vi tog lunch-buffén. Jag frågade varför och trodde att det hade att göra med att det var mycket folk och buffén skulle gå fortare, men han svarade att man får äta hur mycket man vill till ett fast pris. Jag svarade att vi inte är några storätare. "Man får sallad och så får man dricka hur mycket man vill" envisades han. "Vi vill ha den vanliga menyn, tack" svarade jag med eftertryck. Jag har varit med om det här förut på Pizza Hut och då slutade det med att servitrisen sa "Ja, det är ju dina pengar." Jag gillar inte det sättet. Usch! Vid ett bord i närheten satt en barnfamilj. Det var ett barn, en flicka på ca 2 år om ens det som satt i barnstol. När föräldrarna skulle äta, så satte de en iPad framför flickan där hon fick se film och spela spel så att de fick äta i lugn och ro.      Jag har så många åsikter om det här att jag knappt får fram en enda, men när man har den inställningen att "mitt liv ska inte förändras bara för att jag får barn", då ska man inte skaffa barn!! Jag undrar om de gör likadant när de äter hemma hos sig? Usch igen!!


Jag lyckades ta en bild på Sylvan medan semestermatte höll i henne.




Fridens.    

Jag dricker te.     



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards