Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Ewa - 17 augusti 2012 12:13

Kanske är det bara PMS ("bara" så till vida att det är övergående), kanske är det värre djävulskap i faggorna. I vilket fall, så mår jag skit. Leds, leds, leds. Vill bara vara ensam. Ångest i bakgrunden. Jag tog mig iväg på en 65 minuters promenad och det kändes bra, men det var betydligt varmare än jag hade väntat mig, så jag fick gå in på Statoil och köpa en flaska vatten som jag tömde ganska raskt. Det är kvavt och stillstående och en perfekt grund för ett åskväder, men det är väl för mycket begärt.


Tvättmaskinen mår förresten bra. Pär tömde en liten behållare/filter bakom en lucka på framsidan av maskinen. Det rann ut en del vatent och en 1-krona! Ingen av oss 3 har för vana att ha lösa mynt i fickorna, så det är förmodligen ett litet minne från när Elins kille bodde här.


I ett av de första avsnitten av "Tudors" ställer sig Henrik VIII frågan om det inte är bättre att, som härskare, vara fruktad än älskad*. Fundera på det. Jag tror inte på att en härskare vinner på att vara fruktad. Förr eller senare gör de förtryckta alltid uppror. Att vara fruktad är inte det samma som att vara respekterad, men när man är älskad, så finns alltid respekten där.


* "Det är bättre att vara fruktad än älskad om du inte kan vara båda" Niccolò Macchiavelli


O-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards