Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Ewa - 23 oktober 2012 22:33

Steg upp klockan 6.

Försökte få iväg Elin till arbetet i en hel timme.

Läste en stund.

Höll Elin sällskap medan hon väntade på att psyk-mottagningen skulle öppna klockan 8.

Hon måste ordna läkarintyg eftersom hon har varit sjuk i mer än en (kalender)vecka.

Det samtalet gav inget.

Hon ringde vårdcentralen och blev uppringd halv 9.

Hon fick en tid 20 i 11.

Jag lovade att följa med henne.

Vi vilade i soffan.

Jag sov i kanske 20 minuter innan mobillarmet sa åt mig att duscha.

Vi åkte buss till Salem eftersom Elin inte alls är i form för fysiska aktiviteter.

Läkaren hon fick träffa ringde psyk-mottagningen och fixade in Elin på en akuttid klockan 15.

Jag lovade att följa med.

Elin fick lämna prover.

Sedan hämtade jag ut Haléns-jackan som går i retur direkt pga värdelösa fickor.

Vi tog bussen hem igen.

Lunch.

Ryggont (dubbeldos) och ångest (Oxascand).

Ned till pendeltåget för att åka till Östertälje där vi tog bussen in till Södertälje centrum.

Läkaren var bra och vi var där en dryg timme.

Elin är sjukskriven t.o.m nästa vecka.

Mot slutet av mötet ringde Elins chef och hon blev skitsur när hon hörde att Elin blivit sjukskriven.

Chefen kommer att ta upp det med styrelsen för "....så här kan det ju inte fortsätta!".

Elin grät.

Pär hämtade oss och vi veckohandlade på Konsum.

Medan vi åt middag så kom tröttheten.

Hungerkänslor hela dj-a dagen - blir aldrig mätt.

Jag kan inte släppa tanken på en parkas och har beställt en från Ellos.

Jag har kollat fickorna noooooga och den är vind- och vattentät.

500 kr i rabatt hade jag oxå.

 

Ännu en skit-dag är lagd till handlingarna.


O-fridens.    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards