Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Ewa - 18 oktober 2012 22:15

Senaste gången vi var i Skärholmen, så köpte Elin en väldigt fin vinterjacka från Cubus och då fick jag ett blixtnedslagsplötsligt behov av en ny jacka jag med och det behovet förstärktes när Elin och jag promenerade i söndags och jag var tvungen att ha paraply medan hennes jacka nästan repellerade regnet.     Den vinterjacka som jag oftast använder har jag haft i...........5 år? Längre än så? Jag beställde den från Ellos och den har hållit förvånansvärt bra (med hänsyn till att den inte var dyr eller är av ett speciellt märke). Med de vintrar som oftast är här i Stockholmstrakten, så behövs ingen übervarm dunjacka för 5000 pix. Det som behövs är en jacka som är mellanvarm och vattentät. Den vinterjacka som jag har är inte vattentät. Om det regnar, så blir jag sakta men säkert genomblöt och jag är ganska trött på att ställa in mina promenader pga regn och att ha med paraply hindrar. Vad göra? Investera i en ny jacka förstås, men det tycker jag är lättare sagt än gjort. Det är inge'  kul att gå i affärer när man är av min storlek och utbudet är sorgligt, tragiskt, katastrofalt, diskriminerande. Jag behöver storlek 52/54 eftersom nästan alla mina överflödskilon sitter på överkroppen (utom armarna som är sparrisliknande - jag ser faktiskt inte klok ut!) och jag avskyr när en jacka sitter åt för det får mig bara att känna mig ännu tjockare. Att handla på nätet är min räddning och det gjorde jag även denna gång. Jag kikade runt på 5 olika ställen och jag hittade flera alternativ i min storlek och de fanns i klara färger, men för ovanlighetens skull, så var det just de klara färgerna (rött, lila, turkos) som var slut i min storlek. Jag blev förvånad för vart jag än ser, så har alla tråkmånsar svart, svart, svart. Var är alla röda, lila och turkosa jackor? Jag hade 4 icke förhandlingsbara krav på den jacka jag var ute efter: vattentät, många fickor, huva och allt annan än svart. Det visade sig vara Haléns som hade jackan för 599 kr. För en gångs skull, så kollade jag alla storlekstabeller, så den borde passa, men man vet ju aldrig. Så här ser den ut.

Jag styrketränade igår för jag fortsätter att hoppas på att bygga upp sparrisarmarna till något kraftigare. Morötter? Gurkor? Det var tungt. Grymt tungt. Jag var ofokuserad, armarna skakade av ansträngningen och pauserna var långa. Innan jag kom igång, så hasade jag runt i pyjamas och försökte hitta en anledning att inte träna, men så hörde jag Min Inre Slavdrivare som sa att jag ju kan försöka, jag kan åtminstone börja och avbryta om det inte känns bra och jag behöver ju inte åka hela vägen till SATS. Idel hållbara argument.    Det blev som det brukar bli när jag har tränat - jag ångrade mig inte.


En ny och reltivt färsk bild på mitt barnbarn Selma när hon relaxar i hallen. Helt enkelt bedårande.

  

Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards