Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Ewa - 11 oktober 2012 16:35

Jag sov inget vidare i natt och det är jag inte förvånad över med tanke på hur mycket jag sov på dagen. Stilnoct i all ära, men så starka är dem inte att de klubbar mig oavsett. Mobillarmet var satt på 9 och jag steg upp halv 10, rev ur lakanen och startade tvättmaskinen. De Mumin-lakan som vi köpte i augusti har vi inte bytt sedan de invigdes. Äh, jag menar att jag tvättar de med jämna mellanrum, men det är de lakanen som jag bäddar med igen och igen och igen bara för att de är så underbart mjuka och mysiga.

Jag promenerade idag, 80 minuter och för andra gången slapp jag få ont i ryggen eller knäna efteråt. Det blir en annan trötthet i benen, i låren och jag blir aningens trött i fötterna. 


Den vanliga burstädningen som alltid på torsdagar, men jag slipper åtminstone diska för det gör Elin. Det är inte jag som diskar idag, det är inte jag som diskar idag, det är inte jag som diskar idag, tralala!   


Fridens.    

Av Ewa - 11 oktober 2012 16:15

När jag skrev om socker härom dagen, så glömde jag en annan dold sockerbov som visserligen inte intas i samma mängder som frukt, men som folk definitivt har missat och missuppfattat nämligen mjölk. Jag tycker om att dricka mjölk till maten ibland, men enligt LCHF är det inte att rekommendera och jag frågade varför och fick svaret att det är sockret (laktosen) i mjölken som sätter käppar i hjulet för kroppens fettförbränning. Sug på den alla fettskrämda mini-mjölksdrickare! Det är åter igen sockret som är den stora boven, så ni kan lika gärna dricka den fullfeta mjölken som smakar så mycket mer för sockret finns kvar i mini-mjölken.


Apropå mjölk. Varför är den laktos-fria mjölken 10 kr dyrare en den vanliga fullfeta mjölken? Är det processen med att ta bort sockret som höjer priset med mer än 100%? Och vad är det som tillsätts eftersom den mjölken har hållbarhetsdatum som sällan återfinns hos övriga mejerivaror?


Fridens.    

Av Ewa - 11 oktober 2012 16:10

"You spin me round" med Dead or Alive. En låt med tryck! Jag har på senare år börjat bli negativ till 80-talslooken och sångaren i den här är på gränsen för vad ögonen pallar med, men om du blundar och koncentrerar dig på själva låten, så kommer du att upptäcka att han har en otrolig röst med mycket kraft.


Fridens.    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards