Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Ewa - 7 oktober 2012 21:02

.......från starten av den första tvättmaskinen klockan 9 tills den sista tvätten hängdes upp på torkställningen nästan 12 timmar senare. Pär och jag åkte till återvinningen med en flyttkartong med inbunda böcker och 6 pappkassar med pocket. "Myrorna" har en container där, den stora sorten som man kan gå in i och den trevlige äldre herren som ansvarar för den, sa att det går bra att lämna av prylar även när han inte är där. På så sätt slipper vi åka hela vägen till Skärholmen som annars är den närmaste "Myrorna".


Elin behövde själamat i form av bullar och kakor från Kaffestugan och det var meningen att vi skulle ha köpt det efter återvinningen, men det visade sig att ingen av oss hade tagit med pengar, så vi åkte hem igen, hämtade pengar och tog en promenad tillbaka till Kaffestugan. Själamat är viktigt! Äntligen har vi fått höstväder med stort H: strålande sol och flammande höstfärger. De nya kängorna är väääääldigt sköna, men jag skulle behöva testa dem med en längre promenad. Jag har kommit på mig själv med att dra mig för att promenera, trots investeringen i nya skor. Jag är så sjukt trött på att alltid få ont i ryggen efteråt.


Efter inhandlingen av själamaten, så tog jag hand om växterna inklusive alla orkidéer och sedan var det dax för lunch.


Sedan fortsatte jag med den stora utrensningen av böcker och gjorde färdigt det. Det är nog 2/3 som har försvunnit och i stället har vi fått massor av härligt utrymme. Jag packade de resterande inbundna böckerna i 2 flyttkartonger. Så dj-a tunga!! Pocketböckerna packades i 2 kartonger och 2 Coop-kassar. Det var så dammigt och smutsigt att vattnet blev svart när jag tvättade händerna. Nästa projekt blir att sortera dem i bokstavsordning. Jag orkade bara sortera dem till och med J den här gången, resten stoppades bara in i hyllan.


Middag, disk och snabb-dusch. Te till Hitchkocks "Fönster mot gården" och nu bloggar jag.


Fridens.    



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards