Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Skit-tisdag

Av Ewa - 23 oktober 2012 22:33

Steg upp klockan 6.

Försökte få iväg Elin till arbetet i en hel timme.

Läste en stund.

Höll Elin sällskap medan hon väntade på att psyk-mottagningen skulle öppna klockan 8.

Hon måste ordna läkarintyg eftersom hon har varit sjuk i mer än en (kalender)vecka.

Det samtalet gav inget.

Hon ringde vårdcentralen och blev uppringd halv 9.

Hon fick en tid 20 i 11.

Jag lovade att följa med henne.

Vi vilade i soffan.

Jag sov i kanske 20 minuter innan mobillarmet sa åt mig att duscha.

Vi åkte buss till Salem eftersom Elin inte alls är i form för fysiska aktiviteter.

Läkaren hon fick träffa ringde psyk-mottagningen och fixade in Elin på en akuttid klockan 15.

Jag lovade att följa med.

Elin fick lämna prover.

Sedan hämtade jag ut Haléns-jackan som går i retur direkt pga värdelösa fickor.

Vi tog bussen hem igen.

Lunch.

Ryggont (dubbeldos) och ångest (Oxascand).

Ned till pendeltåget för att åka till Östertälje där vi tog bussen in till Södertälje centrum.

Läkaren var bra och vi var där en dryg timme.

Elin är sjukskriven t.o.m nästa vecka.

Mot slutet av mötet ringde Elins chef och hon blev skitsur när hon hörde att Elin blivit sjukskriven.

Chefen kommer att ta upp det med styrelsen för "....så här kan det ju inte fortsätta!".

Elin grät.

Pär hämtade oss och vi veckohandlade på Konsum.

Medan vi åt middag så kom tröttheten.

Hungerkänslor hela dj-a dagen - blir aldrig mätt.

Jag kan inte släppa tanken på en parkas och har beställt en från Ellos.

Jag har kollat fickorna noooooga och den är vind- och vattentät.

500 kr i rabatt hade jag oxå.

 

Ännu en skit-dag är lagd till handlingarna.


O-fridens.    


 
 
Ingen bild

Elin

23 oktober 2012 23:36

Jag hade aldrig orkat med det här utan ditt stöd. Du ska ALDRIG känna att det är ditt fel att jag mår så här, du får INTE ha skuldkänslor! Du är världens bästa mamma och pappa är världens bästa också, även fast han inte kan ge lika mycket stöd i det här men som jag sa: ni kompletterar varann. Han gör andra saker medan du gör det här.

Puss & Kram.

Ewa

23 oktober 2012 23:46

Tack!!

 
Anna Sevo

Anna Sevo

24 oktober 2012 09:00

Hej och så tråkigt att du blev missnöjd med jackan från oss. Vad var det du inte gillade med fickorna? Vi har massvis av andra jackor där du kanske gillar fickorna bättre :-) Trevlig onsdag på dig önskar Anna

http://www.halens.se

Ewa

24 oktober 2012 20:55

Dels var de för små (vilket är svårt att bedöma från en bild) och sedan avskyr jag när en ficka på höger sida av jackan kräver att jag använder vänster hand.

Haléns har många jackor, men jag vill ha färg och i kombination med stor storlek, så drar det ned urvalet ordentligt.

 
Gröngöling

Gröngöling

24 oktober 2012 13:08

Inte okej för en arbetsgivare att uttrycka sig så. Tråkigt att Elin ska behöva höra det när hon är sjuk.
Hoppas ni mår bättre snart.
Kramar

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

24 oktober 2012 20:52

Nä, man ska inte behöva höra så'nt när man redan har dåligt samvete för det faktum att man är sjuk.

Kram tebax

 
theamazingm

theamazingm

24 oktober 2012 13:10

Hur i all världen kan en arbetsgivare säga något sådant?!?!?!
Jag blir helt mållös när jag hör det!
Tamejfan!
Ge Elin en kram från mig!

http://theamazingm.wordpress.com

Ewa

24 oktober 2012 20:50

Chefen borde lära sig andra uttryckssätt. Hon har valt att vara chef, så hon får lösa chefsproblemen själv. När man ringer och sjukanmäler sig, så ska man inte behöva höra om vilka problem det för med sig. Det är väl inte så smart att jobba för sin faster....

Elin tackar för kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards