Alla inlägg under mars 2010

Av Ewa - 24 mars 2010 20:27

Brittiska tv-serier som t.ex "Huset Eliott".

Mitt sömnbehov minskar.

Elin har gått och blivit med pojkvän.

Elins pojkvän är ovanligt trevlig och väluppfostrad (för att vara en 17-åring).

Ny tvättmaskin + torktumlare.


Fridens.

  

Av Ewa - 24 mars 2010 16:57

Jag har precis startat den första kulörtvätten i vår nya tvättmaskin! Vilken njutning! I stället för att mötas av ett maskinellt dån när badrummsdörren öppnades och maskinen var igång, möts jag nu av ett behagligt väsande. Det var så vår gamla maskin lät i början. Det tog ungefär en halv timme för 2 gubbs att bära ut våra gamla maskiner, bära in de nya och installera allt.   


Den andra säsongen av "Huset Elliot" kom idag och jag har sett 2 avsnitt. Jag satt i min soffhörna och kände hur hela kroppen slappnade av i vissheten om att jag skulle få se någonting riktigt bra. Stilfullt. Snyggt. Fritt från våld, sex och fula ord. En fröjd för både ögon och öron! Och så får jag så'n lust att rita!   


Fridens.


MIN version av 20-talet.

  

Av Ewa - 23 mars 2010 22:34

Uttråkad.

Lite trött, men jag har ingen lust att gå och lägga mig.

Varför kan jag inte komma igång med läsningen igen???

Jag är dj-t sötsugen.

Är råsocker nyttigare mindre onyttigt än vitt socker?

Jag drar ned på juicen. Igen.

Jag kommer att dra ned på Pepsi Max. Igen.

Jag klarar av att vara utan choklad varje dag bara jag bestämmer mig för det (och inte har någon hemma...).

Hemska minnesbilder av min spegelbild från provhytten i lördags (    ) och det är de minnesbilderna som gör att jag står emot sötsuget.

Det har gått ett helt år sedan min hjärtegris försvann.... Tösabiten.

Det finns en ryggsäck och en liten väska av märket Oilily hos Bluebox.se som jag har ett drägelbegär efter. Nästan så att jag inte klarar av att leva utan dem.   

Idag har jag haft ont i ryggen igen och det är nog för att jag har suttit för mycket.

I morgon kommer den nya tvättpelaren! Vilken tur att tvättkorgen är knökfull.   

Jag har lyssnat färdigt på "Kinesen" och helhetsbetyget är: tråkig. Herr Rabaeus är ingen vidare uppläsare.

På fredag ska jag försöka komma iväg till SATS igen. Jag är på väg att bli knäpp av att bara promenera.   

Jag tittade in på Elins blog och där finns låten "One love" med Blue och jag behövde inte ens lyssna på den för att den skulle sätta sig på hjärnan. Tack! Not.

Nu har jag haft ett ovanligt långt uppehåll från HP-ljudböckerna då jag har lyssnat på andra böcker, men det är dax igen. Frågan är om jag ska lyssna på de svenska eller på de engelska? 

Astrid nös precis. Lillan står med nosen i matskålen. Humlan och Lotta är "nedanför horisonten" dvs jag kan inte se dem. Marsvinsdamerna i den nedre buren kan jag inte se alls där jag sitter och det hörs inget heller. De har kanske lagt sig för natten.    

Elin är på väg att lägga sig. Hon har inget på schemat i morgon utan är ledig. Pär sover sedan någon timme.

Jag är fortfarande sötsugen. Ååhh, Fazer Blå...   

Jag gillar de här smajli-gubbarna! Märks det, tro?

Temperaturen är fortfarande på plussidan även om det inte är mer än +0.4.

Näst-nästa vecka har Elin påsklov. Lov IGEN! När är egentligen påsken? Jag har noll koll vad gäller det. Maximalt ointresse. *gäspar*

Varför har mina besökare försvunnit? Idag betalade jag 10 kr för att sätta min blog i rampljuset. Usch, så förnedrande.....     Besökarantalet steg. Lite.

Nu ska jag borsta tänderna och sedan sätta mig i soffhörnet och läsa.

Go'natt.


Fridens.


Av Ewa - 23 mars 2010 14:50

Jag har precis sett färdigt den sista säsongen av "McLeods döttrar" och jag kan bara konstatera att den inte höll. Den var inte lika bra i slutet som den var i början. Vissa säsonger var så fyllda av elände och otur att jag var nära att stänga av DVD:n. I det stora hela, så är serien absolut sevärd.


Fridens.

Av Ewa - 23 mars 2010 12:17

Jag hann knappt skriva att "Kinesen" var "väldigt bra" innan den blev tråkig. I beskrivningen av handlingen finns ordet "världspolitisk" och det är så handlingen blev och så'nt har jag aldrig varit intresserad av. Blä!


Fridens.

Av Ewa - 23 mars 2010 11:27

I samråd med Husläkaren, så har jag nu slutat med min kolesterolmedicin. Det positiva blodfettsvärdet och det jag läst om sk. statiner (den sortens mediciner) gjorde att jag frågade om det var möjligt för mig att sluta helt. Det är det. Vi ska ta nya prover framåt sommaren för att kolla värdena igen. Minus EN medicin. En medicin mindre känns väldigt bra!


Fridens.

Av Ewa - 23 mars 2010 11:23

Idag är det 1 år sedan jag fattades mitt absolut svåraste beslut att avliva Tösen, min hjärtegris. Jag saknar henne fortfarande.....

  

Av Ewa - 22 mars 2010 20:48

Pär fick en MP3-version av "Kinesen" av Henning Mankell med Johan Rabaeus som uppläsare. Herr Rabaeus har en väldigt behaglig röst att lyssna till och berättelsen är.....inte dålig. Inte dålig alls. Väldigt bra faktiskt!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards